کد خبر 224817
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳

در سی و چهارمین کنگره سالیانه فیزیوتراپی ایران؛

تقویت رشته فیزیوتراپی بسیار مهم است

تقویت رشته فیزیوتراپی بسیار مهم است

رئیس زاده گفت: نقش فیزیوتراپی در کاهش تلفات سوانح و تصادفات موثر است. سالیانه فوت ۱۷ هزار نفر بر اثر بروز تصادفات در کشور رخ می دهد. مداخلات غیر مجاز در آینده تبدیل به سوانح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی ایران در سی و چهارمین کنگره سالیانه فیزیوتراپی ایران گفت: تقویت رشته فیزیوتراپی بسیار مهم است و این رشته در کاهش تلفات و آسیب‌های ناشی از سوانح و تصادفات نقش موثری دارد.

رئیس زاده گفت: ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی، بهداشتی و درمانی، مبتنی بر حفظ کرامت مراجعه کنندگان و بیماران است. مسائل و مشکلات موجود در نظام سلامت به دلیل عدم اجرای دقیق سیاست های ابلاغی حوزه سلامت است. 

به گفته وی، موضوع هوش مصنوعی مسئله مهمی است اما رشته های روان شناسی و توانبخشی باوجود ورود هوش مصنوعی، قابلیت حذف نخواهند داشت. در دنیا بالغ بر۵۰۰ میلیون توان یاب شناسایی شده است و با توجه به کمبود فیزیوتراپ باید به این رشته توجه بیشتری کرد. 

وی بیان کرد: نقش فیزیوتراپی در کاهش تلفات سوانح و تصادفات موثر است. سالیانه فوت ۱۷هزار نفر بر اثر بروز تصادفات در کشور رخ می دهد. مداخلات غیر مجاز در آینده تبدیل به سوانح خواهد شد. باید بیشتر از گذشته به هوش مصنوعی و فناوری های دیجیتال توجه کرد. نقش هوش مصنوعی در آموزش و درمان بر همگان اثبات شده است. 

رئیس سازمان نظام پزشکی ایران گفت: شتاب رشد در فیزیوتراپی بالا است و این رشته در مرز دانش نوین  و همگام با کشورهای توسعه یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha