کد خبر 224746
۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶

لزوم نگاه دلسوزانه و مسئولانه به حوزه دانش بنیان‌ها

لزوم نگاه دلسوزانه و مسئولانه به حوزه دانش بنیان‌ها

سرپرست معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه نگاه به حوزه دانش بنیان ها باید دلسوزانه و مسئولانه باشد، گفت: تجاری سازی دانش بنیان ها مورد تاکید است.

به گزارش گروه استان‌های حیات، جواد مشایخ عصر سه شنبه در نشست ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استانداری گیلان اظهار کرد: توجه به علم و آموزش محور کار، تولید و اشتغال قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تجاری سازی دانش بنیان ها مورد تاکید است، افزود: تولیدات دانش بنیان باید به اقتصاد دانش بنیان و تحول گرا تبدیل شود.

سرپرست معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری با تاکید بر لزوم تمرکززدایی در حوزه تولید و اقتصاد دانش بنیان اضافه کرد: توجه به آمایش نوآوری در سراسر کشور ضرورت دارد و نباید نگاه ها فقط به پایتخت معطوف شود.

مشایخ با بیان اینکه در حوزه دانش بنیان باید خیزش صورت گیرد، گفت: خیزش تولید و اقتصاد دانش بنیان با حضور همه آحاد جامعه در این حوزه تحقق می پذیرد و نیازمند همراهی همه جانبه است.

وی با بیان اینکه کشور با ناترازی های زیادی در بخش های مختلف مواجه است، افزود: جبران ناترازی ها در کشور از مسیر دانش بنیان می گذرد.

سرپرست معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری با اشاره به قانون جهش تولید دانش بنیان اضافه کرد: قانون جهش تولید دانش بنیان از قانون های خوب و اثرگذار است که باید در اجرا هم خوب عمل شود.

مشایخ با اشاره به حضور و بازدید از شرکت های دانش بنیان گیلان بیان کرد: نگاه به حوزه دانش بنیان ها دلسوزانه و مسئولانه باشد.

وی با بیان اینکه مهاجرت نخبگان از دغدغه های اصلی کشور و نظام است، افزود: بسترسازی حفظ نخبگان و تقویت فعالان دانش بنیان مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد.

مشایخ با اشاره به تعداد ناچیز شرکت های دانش بنیان در گیلان اضافه کرد: گیلان می تواند بیش از ۲۵۰ شرکت دانش بنیان داشته باشد که باید در این بخش تلاش های بیشتری صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha