کد خبر 224730
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۰

آقامیری در گفتگو با «حیات» خبر داد؛

رفع مشکل کمبود مسکن در پایتخت توسط شهرداری

رفع مشکل کمبود مسکن در پایتخت توسط شهرداری

عضو کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران از رفع مشکل کمبود مسکن در پایتخت توسط شهرداری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، براساس پایش های صورت گرفته در طرح جامع مسکن و آمارهای رسمی، کشور تا پایان سال 1404 نیازمند حداقل 6 میلیون واحد مسکونی است.

در واقع به زبان ساده تر باید این 6 میلیون مسکن ساخته شود تا التهاب شکل گرفته در این بازار از بین برود.

تهران نیز به عنوان یکی از کلانشهرهای کشور چندسالیست که از کمبود مسکن رنج می برد. در حقیقت به باور عده ای از کارشناسان مسکن انبوه سازی برخی از ارگان ها در این حوزه می توانند سبب کاهش تورم و ترکیدن حباب قیمت ها شود.

محمد آقامیری عضو کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات در پاسخ به این پرسش که برای تامین کمبود مسکن در تهران چه باید کرد، گفت: شهرداری تهران به منظور رفع این معضل قراردادی را ایجاد نمود که در آن امکان ساخت 550 هزار واحد مسکونی فراهم شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در این باره افزود: خوشخبتانه پس از عقد این قرارداد، پروانه ساخت 180 هزار واحد از مجموع 550 هزار واحد مسکونی صادر شده است.

آقامیری با بیان اینکه این روش ساخت مسکن سبب کنترل قیمت ها و رفع معضل کمبود مسکن در پایتخت می شود، بیان کرد: شهرداری تهران طی چندماه گذشته با صدور اطلاعیه ای به شرکت ها و سازمان های دولتی اعلام کرد هرکدام از ارگان های دولتی و خصوصی که مالک زمین های با متراژ بالا در پایتخت هستند و امکان بهره برداری مسکن در این اراضی وجود دارد می توانند طی عقد قراردادی با شهرداری تهران نسبت به رفع کمبود مسکن اقدام نمایند.

وی ادامه داد: اگر معضل رفع کمبود مسکن کارکنان توسط ارگان ها و سازمان های دولتی رفع شود بار بزرگی از دوش دولت برداشته می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha