کد خبر 224659
۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱

حیات گزارش می دهد؛

از صدور گواهی نامه ی یک روزه تا کاهش هزینه دریافت آن برای موتور سواران

از صدور گواهی نامه ی یک روزه تا کاهش هزینه دریافت آن برای موتور سواران

شرکت در کلاس‌های آموزشی برای موتورسیکلت‌سواران زمان ‌بر و پر هزینه‌ است به شکلی که هزینه صدور گواهینامه موتورسیکلت در آموزشگاه حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات؛ بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی کشور برای راندن هر وسیله نقلیه‌ای اعم از خودروهای سبک، سنگین، نیمه سنگین و انواع موتور سیکلت به گواهینامه رانندگی نیاز است اخذ گواهینامه مراحلی بسیار  طولانی و پر هزینه ای دارد.

برای اخذ این گواهینامه نیز افراد لازم است در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند و پس از انجام آزمون تئوری و عملی، گواهینامه خود را دریافت کنندکه علاوه برزمان بربودن، بسیار پر هزینه است.

اکثر موتور سوران برای معیشت زندگی خود با آن کار می کنندو لذا وقت وهزینه کافی برای ثبت نام در کلاس های طولانی مدت اخذ گواهی نامه را ندارند.

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا درباره اجرای طرح گواهینامه یک روزه موتورسیکلت در گفتگو با ایسنا گفت: طبق آمارهای ما حدود ۶.۵ میلیون نفر از راکبان موتورسیکلت فاقد گواهینامه رانندگی هستند که خب این افراد باید گواهینامه رانندگی خود را دریافت کنند. با بررسی متوجه شدیم ۸۵ درصد افرادی که از موتورسیکلت استفاده می‌کنند، از این وسیله برای امرار معاش ‌و گذران زندگی استفاده می‌کنند.

هادیانفر در خصوص زمان بربودن کلاس های اخذ گواهی نامه افزود: از طرفی شرکت در کلاس‌های آموزشی هم برای موتورسیکلت‌سواران زمان ‌بر و پر هزینه‌ است به شکلی که هزینه صدور گواهینامه موتورسیکلت در آموزشگاه حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه ما طرح صدورگواهی یک روزه را اجرای کردیم،گفت: ما طرح گواهینامه یک روزه را برای متقاضیان و مالکان موتورسیکلت اجرا کردیم در این طرح تقریبا یک سوم هزینه آموزشگاه‌ها دریافت می‌شود و فرآیند صدور گواهینامه یک روزه انجام می‌شود.

هادیانفرادامه داد: این طرح در ۵۸ شهر از ۱۵ استان کشور اجرایی شده و به زودی در سراسر کشور نیز ارائه می‌شود.

براساس این گزارش؛ طرح اجرای صدور گواهی یک روز می توان کمک بسیار شایانی به موتور سوارن کند و براین اساس دیگر موتر سوار بدون گواهی وجود نخواهد داشت .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha