کد خبر 224622
۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶

امام جمعه کرمانشاه:

شهدای والامقام فرزندان مسجد بودند و مسجد جای جوانان است

شهدای والامقام فرزندان مسجد بودند و مسجد جای جوانان است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه مسجد انسان ساز است، گفت: شهدای والامقام فرزندان مسجد بودند و جای نوجوانان و جوانان ما نیز باید مسجد باشد تا بتوان مثل شهدا را تربیت کرد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ حجت الاسلام و المسلمین «حبیب الله غفوری» دوشنبه شب در جمع مردم در مسجد علی ابن اَبیطالب (ع) بر محوریت مسجد در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: اساس همه‌ دینداری جامعه اسلامی ایمان انسان‌ها اول بخدا و طبعاً به کتاب خدا و به انبیاء و بعدهم به آخرت است، درواقع اساس دین ایمان است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار کرد: زمانی که آیه تعمیر مسجد نازل می‌شود خدای متعال می‌فرماید مسجد را کسی آباد میکند که؛ (بنا به تفاسیر و روایات مقصود آیه شریفه حضور در مساجد است تا ساخت یک بنای مجلل) و کسانی به مسجد می‌آیند که به خدا، روز قیامت و آخرت ایمان دارند و زیاد به یاد خدا هستند.

حجت الاسلام غفوری یادآورشد: زمانی که خدای متعال به پیامبر گرامی اسلام(ص) امر می‌کند که ای پیامبر مسجد ضرار را از بنیان تخریب کن و بعد خدای متعال در مورد مسجد قبا آیه نازل میکند و می‌فرماید؛ (لَمَسجِدٌ أُسِّسَ عَلَی التَّقویٰ مِن أَوَّلِ یَومٍ أَحَقُّ أَن تَقومَ فیهِ ۚ فیهِ رِجالٌ یُحِبّونَ أَن یَتَطَهَّروا ۚ وَاللَّهُ یُحِبُّ المُطَّهِّرینَ) آن مسجدی که از روز اول براساس تقوا بنا شده است، یعنی مسجد جای تقوا و متّقین است.

وی اظهار کرد: نقش مسجد در این است که روح ایمان و تقوا و معنویت را در جامعه فراگیر کند و از مسجد به خانه‌ها، بازارها و مدارس و دانشگاه‌ها سرایت دهد و مسجد باید چنین قدرتی داشته باشد که این معنویت را به همه‌ ابعاد زندگی سرایت دهد.

وی در خصوص نقش مسجد در وحدت اسلامی گفت: اساس جامعه اسلامی برپایه‌ وحدت و اجتماع است و دست قدرت الهی با جماعت می‌باشد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به آیه شریفه؛ (وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا) تأکید کرد: در صورتی که همه‌ جامعه ایمانی باهم نباشند امر خداوند محقق نمی‌شود و زمین می‌ماند و در مسجد این معنا وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با دعوت همه آحاد جامعه بویژه قشر نوجوان و جوان به حضور در مساجد از مسجد به عنوان خانه خدا و محل امن و پناه دل مردم از شرّ شیاطین و خنّاسان نام برد و گفت: مسجد روح دارد و زنده است و در قیامت بنفع کسانی که برزمین آن و در پیشگاه خدای قادر متعال سجده کردند و هم بضرر کسانی که در همسایگی مسجد قرار دارند و صدای اذان را می‌شنوند و در مسجد حضور پیدا نمی‌کنند، شهادت می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری افزود: اینها بدانند که مسجد در روز قیامت از آنها شکایت می‌کند و خدا نکند مسجدی غریب بماند همانطور که خدا نکند قرآن غریب بماند و خدانکند که امام غریب بماند،آنچه که در تاریخ مانده است و قلب انسان را آتش می‌زند غربت ائمه معصومین صلی الله علیهم اجمعین بوده است‌ و دلیل آن هم این بود که در آن زمان مساجد نتوانستند مأموریت اصلی خودشان را انجام دهند فلذا ائمه اطهار غریب بودند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت هزار و ۲۵۰ مسجد فعال دارد که از این تعداد نزدیک به ۵۷۰ مسجد دارای کانون های فرهنگی و هنری با ۳۰ هزار نفر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha