کد خبر 224605
۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷

مسی برنده هشتمین توپ طلا شد

مسی برنده هشتمین توپ طلا شد

به انتخاب نشریه فرانس فوتبال؛ ستاره آرژانتینی باشگاه اینتر میامی به عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۲۳ انتخاب شد.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ لیونل مسی امشب در پاریس برای هشتمین بار جایزه توپ طلا را کسب کرد و جاودانه شد. بعید است بازیکن دیگری بتواند به او برسد.

پس از معرفی بازیکنان برتر این مراسم و دیگر جایزه‌ها، بالاخره نوبت به اهدای جایزه توپ طلا در بخش مردان رسید. دیوید بکام، مالک باشگاه اینتر میامی، به روی صحنه آمد تا این جایزه را به برنده یعنی کاپیتان باشگاه خودش اهدا کند. او نام لیونل مسی را خواند و بدین ترتیب، اعجوبه آرژانتینی برنده هشتمین توپ طلای دوران فوتبالش شد.

او پس از کسب این جایزه، از خانواده‌اش و بازیکنان و کادر فنی تیم ملی آرژانتین تشکر کرد و از ارلینگ هالند و کیلیان امباپه به عنوان نامزدان اصلی کسب توپ طلا در سال‌های آینده نام برد. او همچنین در آخر از دیه‌گو مارادونا یاد کرد و جای او را در سالن خالی دانست و جایزه را به او تقدیم کرد:

امروز می خواستم از دیگو یادی کنم. جایی بهتر از این جا که این همه عاشق فوتبال حضور دارند، نداریم تا به او تولدش را تبریک بگویم، همان جایی که او می خواست باشد. هر جا که هستی، تولدت مبارک دیگو. این جایزه برای تو هم هستلیونل مسی: امروز می خواستم از دیگو یادی کنم. جایی بهتر از این جا که این همه عاشق فوتبال حضور دارند، نداریم تا به او تولدش را تبریک بگویم، همان جایی که او می خواست باشد. هر جا که هستی، تولدت مبارک دیگو. این جایزه برای تو هم هست.

عناوین فردی لئو مسی در دوران قهرمانی

8 توپ طلا

6 کفش طلا

2 جایزه جهانی ورزش Laureus

1 جام جهانی

 1 کوپا آمریکا

 1 فینالیسیما

4 لیگ قهرمانان

10 لالیگا

 7 کوپا دل ری

 8 سوپرجام اسپانیا

 3 سوپر جام یوفا

3 جام باشگاه های جهان

امباپه توپ طلا را هم به مسی باخت

کیلیان امباپه، ارلینگ هالند و دیبروینه بعداز مسی در رتبه های دوم تا چهارم سال ایستادند. همچنین خولیان آلوارز، وینیسیوس جونیور و رودری به عنوان نفرات هفتم، ششم و پنجم جایزه توپ طلا معرفی شدند.

برترین های سال ۲۰۲۳ فوتبال جهان

امیلیانو مارتینز برنده جایزه یاشین (بهترین دروازه‌بان سال) شد.

جود بلینگام صاحب جایزه کوپا ، بهترین بازیکن جوان سال شد.

ارلینگ هالند جایزه بهترین گلزن سال ۲۰۲۳ را دریافت کرد.

وینیسیوس جونیور برنده جایزه سوکراتس برای بشردوستی شد. "موسسه وینیوس جونیور" - یک برنامه آموزشی برای دانش آموزان فقیر است.

منچسترسیتی برای دومین سال پیاپی بهترین باشگاه جهان شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha