کد خبر 224584
۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳

بایدن: با السیسی درخصوص اهمیت حفاظت از غیرنظامیان در غزه گفت‌وگو کردم

بایدن: با السیسی درخصوص اهمیت حفاظت از غیرنظامیان در غزه گفت‌وگو کردم

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که با عبدالفتاح السیسی، همتای مصری خود در رابطه با تحولات در غزه گفت‌وگو کرده است.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ بایدن روز دوشنبه اعلام کرد: من با رئیس‌جمهوری مصر در رابطه با اهمیت حفاظت از غیرنظامیان در نوار غزه و اطمینان حاصل کردن از عدم آوارگی فلسطینی‌ها گفت‌وگو کردم.

نیروهای جنبش حماس روز هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات برق‌آسای طوفان الاقصی را از جمله با حملات گسترده موشکی از نوار غزه و نفوذ به اراضی اشغالی به اجرا گذاشتند. رژیم صهیونیستی نیز در پاسخ دست به حملات تلافی‌جویانه علیه غزه زده و دستور به اعمال یک محاصره جنایتکارانه علیه این منطقه با قطع جریان‌های آب، غذا و سوخت به روی این منطقه‌ای داده که دو میلیون نفر جمعیت دارد.

حماس روز شنبه آمادگی خود را برای آزادسازی تمامی اسرای غیرنظامی صهیونیست اعلام و تاکید کرد که آزادی نظامیان صهیونیست مستلزم مذاکراتی ویژه است.

گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس پنج‌شنبه تعداد اسرای صهیونیست در نوار غزه را که در نتیجه بمباران و کشتارهای رژیم صهیونیستی کشته شدند، نزدیک به ۵۰ تن برآورد کرد.

وزارت بهداشت غزه در بیست و سومین روز تجاوزات اسرائیل به غزه آماری جدید منتشر و اعلام کرد که تعداد شهدای غزه به ۸۰۰۵ تن افزایش یافته که در بین آنها ۳۳۴۲ تن کودک، ۲۰۶۲ تن زن و ۴۶۰ تن افراد مسن هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha