کد خبر 224550
۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴

گردشگر ایتالیایی در موزه شهدا:

شهدا برای تحقق آرمان‌های خود جانشان را فدای دین و کشور کردند

شهدا برای تحقق آرمان‌های خود جانشان را فدای دین و کشور کردند

گردشگر اهل کشور ایتالیا در بازدید از موزه شهدا با ابراز خرسندی از برپایی موزه شهدا گفت: شهدا برای تحقق آرمان‌های خود شامل بر چیدن بساط ظلم، تبعیض و زدودن بی عدالتی از زوایای مختلف جامعه جان خود را فدای دین و کشور کردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ جان ماریا ملقب به جیمی که ملیت ایتالیایی دارد امروز از موزه مرکزی شهدا بازدید کرد. این گردشگر در یک کلینیک دندانپزشکی در شهر زیبای میلان مشغول به کار است.

وی در طی بازدید از ۳ طبقه موزه شهدا گفت: این خیلی خوب است که برای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس موزه ای بر پا شده است. شهدا برای تحقق آرمان های خود شامل بر چیدن بساط ظلم ، تبعیض و زدودن بی عدالتی از زوایای مختلف جامعه جان خود را فدای دین و کشور کردند.

جان ماریا افزود: آن ها در این کار بسیار ثابت قدم بودند و از هیچ‌گونه ایثاری دریغ نورزیدند، خیلی خوشحالم که امروز از این مکان بازدید کردم.

لازم به ذکر است موزه مرکزی شهدا از جاذبه‌های استان تهران در خیابان طالقانی واقع شده است، این موزه در سال ۱۳۵۹ پس از شروع جنگ تحمیلی برپا شد.

موزه شهدا دارای ۱۶ گالری است که در آن اشیاء و وسایل به جا مانده از شهدا، کتاب‌های مربوط به جنگ و دفاع مقدس، وقایع انقلاب و ... نمایش داده می‌شود. عکس‌ها، قرآن، لباس‌، سجاده، نوارهای سخنرانی، مقالات، تسبیح و سایر وسایل شهدا در این موزه را می توانید دیدن فرمایید. درب این موزه در روزهای شنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ به روی علاقمندان باز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha