کد خبر 224527
۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳

سند ملی مساجد به تصویب رهبر معظم انقلاب اسلامی رسید

سند ملی مساجد به تصویب رهبر معظم انقلاب اسلامی رسید

 رییس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور با تشریح اقدامات در حوزه مساجد گفت: سند ملی مسجد و تعیین تکلیف مساجد به تصویب رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیده است.

به گزارش گروه استانی حیات؛ سردار حیدر بابااحمدی روز دوشنبه در آیین تجلیل از فعالان مسجد و همایش مساجد در کرمان ادامه داد: در سازمان بسیج با تدبیر فرماندهی سپاه و بسیج مستضعفین اقداماتی در حوزه مدیریت فعالیت ها در مساجد انجام شده است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی پنج تکلیف راهبردی در باره مساجد اعلام کردند گفت: از جمله مسائل این بوده که مساجد خاموش معرفی، مساجد نیمه فعال فعال و مساجد فعال نیز به پیشران و تمدن ساز تبدیل شود تا کارکردهای همه جانبه برای مساجد تعریف شود.

رییس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور با بیان اینکه اگر حداقل ۲۰۰ کودک در مسجدی حضور پیدا نکنند فعال نیست گفت: مسجد باید از سپیده دم تا پایان شب محل خدمت باشد و باید به صورت کمی و کیفی رشد کند.

سردار بابااحمدی افزود: سند ملی مسجد در قالب این قرارگاه که سهم ارکان مختلف در آن تعیین شده، تهیه شده است؛ پس از ابلاغ این سند، پشتیبانی ها از مساجد نیز افزایش می یابد.

وی ادامه داد: بسیج باید در قالب قرارگاه ها وحدت اسلامی را افزایش دهد و فعالان این قرارگاه با مرکزیت مساجد، راهبری ائمه جماعات و حضور نخبگان و متنفذان گرد هم بیایند.

این مسئول گفت: باید شورایی برای احصای نظام محلات ایجاد و ظرفیت های مردمی و دستگاه های متولی پای کار بیاید که به حل مسائل بپردازند و این قرارگاه ها به نام شهید سلیمانی مزین است.

رییس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور افزود: مساله اعتیاد، بیکاری، فقر، ازدواج و اختلالات محلات و جمعیت باید در این شوراهای قرارگاهی رفع شود.

وی با بیان اینکه جمعیت یکی از شئون جنگ نرم دشمن است گفت: باید محلات را در مقابل جنگ دشمن آماده کنیم.

طوفان الاقصی خانه عنکبوت را فروریخت

رییس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور در ادامه با اشاره به وقایع جبهه مقاومت گفت: طوفانی که به پا شد نتیجه ۷۰ سال جنایت علیه ملت مظلوم و ستم دیده فلسطین است؛ ملتی که از سرزمین خود رانده و عده‌ای در شدیدترین تحریم ها قرار گرفته اند.

به گفته وی، طوفان الاقصی دست خداوند بود که همچون عذاب الهی بر سر این رژیم منحوس و کودک کش فرود آمد و این خانه عنکبوتی را فرو ریخت.

سردار بالااحمدی ابراز داشت: حماس و گروهای فلسطینی با دست خالی از سنگ به پهپاد و موشک رسیدند و رژیم صهیونیستی در طول همین ۲۳ روز چندین عملیات زمینی را با فرماندهی ارتش آمریکا انجام داد و هربار با شکست مفتضحانه ای برگشت که برای جبران این شکست به کودک کشی روی آورد.

رییس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور گفت: به برکت حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش امروز دشمن در تمامی جنگ های نیابتی با شکست روبه رو شده است.

نفوذ در ابعاد جنگ نرم

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه دشمن برای نفوذ در جمهوری اسلامی اظهارداشت: مقامات آمریکایی اعتراف کرده بودند تا زمانی که جوانان ایران، ایرانی هستند امکان غلبه بر آنان ممکن نیست و باید آمریکایی شوند تا موفق شویم و این کار را با جنگ نرم پیش می برند.

مبارزه با جنگ نرم با محوریت مساجد باید اتفاق بیفتد

سردار بابااحمدی با اشاره به اینکه حاج قاسم در میدان جنگ نرم به وعده های خود عمل کرد تصریح کرد: امروز یک پای مقابله با جنگ نرم مساجد هستند و مبارزه با جنگ نرم ما با محوریت این مرکز باید اتفاق بیفتد؛ مسجد باید محور همه تحولات با محوریت و هدایت ائمه جماعات و هم افزایی اعضا باشد و سایر بخش ها نیز باید در برابر جنگ نرم آرایش بگیرند.

وی تاکید کرد: باید در سه حوزه از جمله خدمت، به جنگ نرم دشمن برویم و این دولت خدمتگزار تلاش می کند که جنگ نرم و اقتصادی دشمن را ناکام بگذارد که در این زمینه توفیقاتی حاصل شده و سختی هایی نیز وجود دارد.

رییس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور بیان کرد: دشمن در جنگ نرم اقتصادی می خواهد انشقاق اجتماعی در کشور ایجاد کند و این حربه و تزریق نیرنگ دشمن است.

سردار بابااحمدی همچنین با تسلیت سالروز شهادت حسین فهمیده و آغاز هفته بسیج دانش آموزی گفت: کرمان استان زیارتگاه عاشقان شهید سلیمانی شده و حاج قاسم قطعه نوری بود که قسمت و روزیِ استان کرمان و به مکتبی برای آزادیخواهان جهان تبدیل شد.

همچنین در این آیین از فعالان عرصه مساجد قدردانی و در این زمینه مسجد امام حسین (ع) خیابان مهدیه کرمان به عنوان نمونه و تراز انقلاب اسلامی شناخته و معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha