کد خبر 224493
۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸

«حیات» گزارش می دهد؛

ریزش یک میلیونی قیمت سکه در بازار

ریزش یک میلیونی قیمت سکه در بازار

قیمت سکه روز دوشنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۲ در حالی در آغاز بازگشایی معاملات، یک میلیون عقب نشینی کرد که در صورت تداوم این مسیر، جو فروش در بازار سکه سنگین تر از قبل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ قیمت سکه امامی که در ابتدای هفته از مرز ۳۰ میلیون تومان به دلیل شدت گرفتن جنگ حماس و اسرائیل عبور کرده و تا سطح ۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بالا رفته بود؛ در نهایت امروز دوشنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۲ به مرز ۲۹ میلیون رسید و اثر هیجانات خریداران تخلیه شد. این در حالی است که روز گذشته با ریزش قیمت طلای آب شده و قیمت دلار و درهم، خریداران سکه، دست از خرید کشیدند و سکه امامی تا محدوده ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عقب نشینی کرد تا اینکه در لحظه تنظیم این خبر در بازگشایی معاملات با عقبگرد بیشتر خود را به مرز ۲۹ میلیون تومان رساند.  

تحلیلگران بازار سکه و طلا معتقدند اخبار جنگ حماس و اسرائیل در روزهای اخیر، تاثیرگذارترین مولفه ای بوده که قیمت سکه و طلای تهران را الاکلنگی کرده است.

فاز نزولی سکه تقویت شد

با اخبار جدید از جنگ حماس و اسرائیل، قیمت سکه در معاملات پشت خطی شب گذشته ۱۰۰ هزار تومان عقب نشینی کرد و روند ریزشی جدیدی را آغاز کرد. البته در همین بحبوحه، یک خبر منفی نیز مخابره شد؛ خبری که گمانه‌هازنی‌ها درمورد تصویب لوایح FATF را منفی کرد. گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در ژوئیه ۲۰۲۳ گزارشی ارائه داد که در آن هیچ تغییر مهمی در وضعیت ایران دیده نمی ‌شد. این در حالی است که انتشار اخبار جنگ توانست قیمت سکه و طلا را تحت تاثیر قرار دهد؛ به طوری که در لحظه تنظیم این خبر، تمام قطعات سکه شاهد ریزش قیمت هستند.

قیمت سکه و طلا در بازار امروز

قیمت سکه امامی در لحظه تنظیم این خبر در مرز ۲۹ میلیون تومان است. همچنین قیمت سکه بهار آزادی به ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده و نیم سکه به کانال ۱۵ میلیون تومان برگشته است.

ربع سکه که خود را به ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسانده بود، امروز در کانال ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان آرام گرفت.

جو غالب بر بازار طلا کاهشی است

روند نزولی بازار طلا در روز گذشته باعث برگشت قیمت سکه بهار به کانال پایین ‌تر و عقب نشینی سکه امامی در کانال ۲۹ میلیونی شده است.

فعالان بازار طلا معتقدند روند تقاضا در این بازار نزولی است و حباب سکه کاهش یافته است. گفتنی است قیمت انس جهانی طلا هم با کاهش روی رقم ۱۹۹۶ دلار قرار گرفته است.

تحلیلگران معتقدند که سکه در حال حاضر مرز مقاومتی مهم ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و در مقابل، مرز ۲۹ میلیون تومان هم برای سکه بازان از اهمیت بسزایی برخوردار است. بنابراین، به عقیده آنها در صورتی ‌که نرخ دلار در روز جاری به مسیر کاهشی روز قبل ادامه دهد جو فروش در بازار سکه سنگین ‌تر از قبل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha