کد خبر 224462
۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸

«حیات» گزارش می‌دهد؛

رکورد بی‌نظیر بیرانوند با رسیدن به کلین شیت شماره ۱۰۰

رکورد بی‌نظیر بیرانوند با رسیدن به کلین شیت شماره ۱۰۰

گلر ملی پوش پرسپولیس مقابل ملوان به یک رکورد ویژه دست پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم فوتبال پرسپولیس روز گذشته و در چهارچوب هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف ملوان بندرانزلی رفت و در این دیدار دشوار موفق نشد نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل کسب کند و این موضوع باعث از دست رفتن صدر جدول و اهدای آن به آبی‌های پایتخت از سوی سرخپوشان بود. این تساوی بی حاصل اما یک نکته ویژه داشت و آن هم ثبت صدمین کلین شیت علیرضا بیرانوند با لباس پرسپولیس بود و این رکورد ویژه در بازی شماره ۱۷۶ علیرضا رقم خورد.

علیرضا بیرانوند که با درخشش در ترکیب نفت تهران و در جایی که توانست سوشا مکانی را در این تیم نیمکت نشین کند نامش بر سر زبان‌ها افتاد و مدتی بعد در شرایطی که سابقه دعوت به تیم ملی را داشت به پرسپولیس پیوست تا دوران تاریخ‌سازی او در این تیم آغاز شود. او اولین بار در لیگ شانزدهم و مقابل سایپا در درون دروازه پرسپولیس قرار گرفت و توانست بدون گل خورده زمین را ترک کند. او تا پایان لیگ ۲۴ بار برای پرسپولیس به میدان رفت و قهرمانی را با سرخپوشان به دست آورد.

او سه فصل متوالی با پرسپولیس دستکش طلایی را به دست آورد و در لیگ شانزدهم ۱۷ بار، هفدهم ۱۷ بار و هجدهم ۱۶ بار دروازه خود را بسته نگه داشت و ۵۰ کلین‌شیت به ثبت رساند. او در لیگ نوزدهم که با جدایی زودهنگامش همراه بود، شش بازی از دروازه تیمش به خوبی محافظت کرد تا در مجموع با ۶۷ کلین‌شیت در ۱۰۶ بازی، بهترین گلر لیگ برتری سرخپوشان لقب بگیرد.

۴۴ بازی دیگر بیرانوند مربوط به لیگ قهرمانان آسیا (۳۴) و جام حذفی (۱۰) و سوپرجام (۲) است که منجر به یک فینال آسیا، ۲ قهرمانی جام حذفی و ۲ سوپرجام نیز شد.

بیرانوند همچنین ۹ بار در لیگ برتر تجربه بازی مقابل استقلال با پیراهن پرسپولیس را دارد و توانسته عملکرد موفقی را از خود نشان دهد و احتمالا شانس این را هم خواهد داشت که به رکورد ۹ کلین‌شیت سیدمهدی رحمتی برسد.

بخش برجسته کارنامه بیرانوند این است که او در لیگ برتر معمولا اجازه نقش‌آفرینی به گلرهای ذخیره پرسپولیس نمی‌دهد، اما این فصل او توانسته رکورد بهتری را هم ثبت کند و شاید برای اولین بار در تمام بازی‌های فصل به میدان برود و احمد گوهری را به صورت کامل نیمکت‌نشین کند.

در تاریخ باشگاه پرسپولیس وحید قلیچ با ۱۸۵ بازی بیشترین تعداد بازی را به عنوان یک دروازه‌بان در ترکیب سرخپوشان داشته و حالا بیرانوند که دو فصل دیگر تحت قرارداد قرمزهای تهرانی است، فرصت این را دارد که با عبور از او حتی وارد باشگاه ۲۰۰ تایی‌های این باشگاه شود.

هم‌اکنون امید عالیشاه و کمال کامیابی‌نیا تنها نفراتی هستند که بیش از ۲۰۰ بازی انجام داده‌اند و همچنان مشغول بازی هستند که البته بیرانوند سن و سال کمتری نسبت به آنها دارد و شاید از رکورد آنها بگذرد.

رکورد بی‌نظیر بیرانوند با رسیدن به کلین شیت شماره ۱۰۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha