کد خبر 224389
۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷

۱۰ هزار دانش‌آموز فارس در مسیر نور

۱۰ هزار دانش‌آموز فارس در مسیر نور

 هنگامه اردوهای دانش‌آموزی که می‌شود، ترجیح بسیاری از نوباوگان نسل چهارمی، دیدن بخشی از وطن است که امروز  نماد وفاق و همدلی، ایثار و شجاعت و آزادگی مردم ایران‌زمین شده؛ ثبت نام می‌کنند و راهی غرب و جنوب غرب کشور می‌شوند؛ مانند ۱۰ هزار دانش‌آموز فارس که از امروز راهی سرزمین‌های نور شدند.

به گزارش گروه استانی حیات؛ مگر آموزش و پرورشِ دانش‌آموزان محدود به مرزهای فیزیکی مدرسه است یا تاریخ را تنها می‌توان از کتاب‌ها خواند؛ فکه و دهلاویه، اروندکنار، سوسنگرد و آبادان بازترین کتاب‌های تاریخ ایرانند و وسعت تربیت کننده چزابه، شلمچه و طلائیه در مرز نمی‌گنجد.

برای همین است که اهمیت اردوهای راهیان دانش‌آموزای و دانشجویی همواره مورد تاکید قرار گرفته است تا نسل امروز ایران از نزدیک وسعت دور و دراز دفاع مقدس از دین و میهن را لمس کنند.

بخش بزرگی از غرب و جنوب غرب ایران اسلامی میزبان کاروان های راهیان نور است و ۵۸ یادمان شهدا در هفت استان کشور قرار دارد که مقصد سفرهای معرفتی بچه‌های ایران می‌شود.

آبادان،اندیمشک، اروند کنار، بستان، بیمارستان صحرایی امام حسین(ع)، پایگاه چهارم شکاری،دهلران، دوکوهه، دزفول، دهلاویه، زید، چزابه، خرمشهر، فتح المبین،شوش، شرهانی، شلمچه، فکه، کانال کمیل و حنظله، فکه، سوسنگرد، هویزه، هور، طلائیه، کارون، و علقمه مناطقی است که روزی میدان دلاوری، فداکاری و جان‌نثاری و شهادت جوانان وطن بود و امروز قدمگاه کودکان، نوجوانان و جوانی می‌شود که می‌خواهند در هوای این سرزمین‌ها مشق معرفت و آرمانخواهی کنند.

با برنامه ریزی‌های انجام شده، امسال از فارس بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق جنگی دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

این اردوها پیش از ظهر امروز از پنج شهرستان داراب، زرین دشت، خنج، استهبان و نیریز آغاز شد و بر اساس اعلام جانشین فرمانده سپاه فجر فارس تا دی ماه ادامه دارد.

جبهه‌های جنگ تحمیلی، کلاس درسی مجسم برای فرزندان امروز و فردای ایران

امروز آغاز اردوهای راهیان نور دانش‌آموزای فارس بود، جایی که دختران نونهال و نوجوان فارسی از پنج شهر راهی غرب و جنوب غرب کشور شدند تا طی چهار روز دیدنی‌های جبهه‌های دیروز جنگ تحمیلی را همراه روایتگران، به دیده معرفت بنگرند.

جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس در آیین بدرقه این دانش‌آموزان به آنها یادآور شد که این سفر با همه سفرها متفاوت است "شما به کلاس درس تاریخ معاصر ایران" می روید که هر قدمی در این سرزمین درس عبرتی برای دانش آموزان خواهد بود.

سرهنگ هاشم جمالی خطاب به دختران دانش‌آموز، ادامه داد: خون شهید به این مناطق ارزش بخشیده؛ در سرزمین شلمچه هر قدمی که بر می‌دارید روی خون شهیدی فرود می آید؛ پس به یاد داشته باشید که شهدا می‌گویند پا روی خون ما بگذارید اما روی آرمان ما نه و یکی از این آرمان‌ها حفظ حجاب است.

او به راهیان سرزمین‌های نور یادآور شد که درخت انقلاب اسلامی، با خون بیش از ۳۳۰ هزار شهید تنومند شده و استمرار پیدا می‌کند.

هویت‌سازی، برکت سفر به سرزمین‌های نور

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز شمه‌ای از جهاد و دلاوری رزمندگان ایران در جنگ تحمیلی را برای دانش‌اموزان عازم سفر بازگو کرد.

محمد خلیل عسکری گفت: کجای دنیا کشوری می تواند با دست خالی جلوی نیمی از دنیا بایستد؛ این اتفاق تنها با ایمان و رشادت جوانان ما در دهه شصت رخ داد و هر قدم از خاک جبهه‌ها مملو از خون شهدایی است که با نثار جانشان ایران را در دنیا سرافراز کردند.

او با بیان اینکه ۲۵ درصد از شهدای فارس را دانش آموزان شهید تشکیل می‌دهند، امروز هم سرزمین‌های نور برای دانش‌آموزان فارسی هویت‌سازی می‌کند.

عسکری تاکید کرد: مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: باید فرهنگ رزمندگان دفاع مقدس را نشر دهیم و بازسازی هویت‌ ما در زمان جنگ با زبان هنر بسیار موثر است، باید زبان هنر را به کمک انتقال فرهنگ ایثار و شهادت آورد و برای ترویج آن نهایت بهره مندی را از فضای مجازی برد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس این رهنمود رهبر معظم انقلاب را بدرقه راه دختران فارسی کرد که " دانش آموزان باید به سمت مکان های برکت آفرین بروند یکی از این مکان های بابرکت، سرزمین های نور است."

پس از پایان اردوهای دانش آموزی راهیان نور، از دی ماه تا پایان سال نوبت به دانشجویان و دیگر اقشار می‌شود تا بر این زمین‌های معرفت افزا قدم بگذارند؛ بر اساس پیش بینی سپاه فجر فارس، امسال بیش از۱۰۰ هزار نفر از این استان به سرزمین های نور اعزام شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha