کد خبر 224369
۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷

«حیات» گزارش می دهد؛

سوابق پرویز فتاح، رئیس جدید ستاد اجرائی فرمان امام

سوابق پرویز فتاح، رئیس جدید ستاد اجرائی فرمان امام

با حکم رهبر انقلاب پرویز فتاح، به ریاست ستاد اجرائی فرمان امام منصوب شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ پرویز فتاح متولد سال ۱۳۴۰ در ارومیه است. تحصیلات دانشگاهی او در رشته عمران از دانشگاه‌های شریف، امیرکبیر و امام حسین(ع) است. به زبان انگلیسی و آذربایجانی تسلط دارد.

در دوران دفاع مقدس در جبهه حضور داشته و جانباز است. با شهدایی چون محمد بروجردی و مهدی باکری همکاری داشته و پس از جنگ نیز یکی از کسانی بوده که ارتباط نزدیک با خانواده‌ها و فرزندان شهدا داشته است.اولین مراسم تبادل پیکر مطهر شهدا با عراق در مرز شلمچه توسط او برگزار شد که فتح باب جستجو و تفحص شهدا در سال‌های بعد قرار گرفت.

سال ۱۳۶۸ در ۲۸ سالگی با پایان جنگ از سوی رئیس جمهور وقت (آیت الله خامنه ای) به عضویت ستاد ۹ نفره درآمد تا خطوط مرزی دو کشور ایران و عراق را تعیین کند.

 سید پرویز فتاح در کابینه اول محمود احمدی نژاد وزیر نیرو بود.  وی پیش آن جانشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه بود. پس از دولت نهم به بنیاد تعاون سپاه رفت. در آنجا ساخت مجتمع‌های لوکس تجاری و واردات کالاهای خارجی را ممنوع کرد و یک پیمانکار متخلف را اخراج کرد.

در سال ۹۴ از سوی رهبر انقلاب به ریاست کمیته امداد منصوب شد. در سال ۹۸ ضمن عضویت در هیات امنای کمیته امداد، به بنیاد مستضعفان رفت. امروز نیز با حکم رهبر انقلاب به ریاست ستاد اجرائی فرمان امام منصوب گردید.

وزارت خزانه داری آمریکا در ۱۸ نوامبر ۲۰۲۰ پرویز فتاح را به‌عنوان یکی از مقامات رسمی نظام و رئیس بنیاد مستضعفین،در لیست تحریم قرار داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha