کد خبر 224355
۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱

افزایش 17 برابری اعتبارات مشاغل خانگی در مازندران

افزایش 17 برابری اعتبارات مشاغل خانگی در مازندران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از افزایش بیش‌ از ۱۷ برابری اعتبارات مشاغل خانگی این استان در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبرداد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ علی باقری اظهار داشت: با هدف ایجاد و توسعه اشتغال مشاغل خانگی، تاکنون ۲۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل جزء ۲ بند "ب" تبصره ۱۶ به متقاضیان واجد شرایط استان پرداخت شد.

وی همچنین از پرداخت ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی‌ها، طرح‌های کسب و کارهای خرد و کوچک، کارآفرینی و دانش و بنیان از ابتدای سال جاری تاکنون خبرداد و شناسایی مزیت های نسبی، توانمندسازی و کمک در عرضه محصولات و شناسایی بازارهای هدف را از اهداف و برنامه های اداره کل تعاون مازندران برای توسعه مشاغل خانگی ذکر کرد و گفت: کمک به اقتصاد خانوارها از مهم ترین برنامه ها برای توسعه مشاغل خانگی است.

وی نقش مشاغل خانگی را در رونق اقتصادی و تثبیت درآمد خانواده ها را مهم ارزیابی کرد و خواستار همکاری لازم تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط با مشاغل خانگی برای آماده شدن طرح ها به منظور برخورداری از تسهیلات شد.

افزایش میزان صدور مشاغل خانگی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش میزان صدور مشاغل خانگی در دولت مردمی سیزدهم در مقایسه با دولت‌های گذشته خبرداد و خاظرنشان کرد: در سال ۱۳۹۹ در مجموع یکهزار و ۲۱۷ مجوز، سال ۱۴۰۰ نیز سه هزار و ۴۰۳ و در سال گذشته نیز ۶ هزار و ۵۴ مجوز مشاغل خانگی در مازندران صادر شد که در نوع خود بی‌سابقه بوده است.

باقری گفت: از سال ۱۳۹۰ تاکنون ۱۹۷ هزار و ۹۰ مورد مجوز مشاغل خانگی برای متقاضیان واجد شرایط این استان صادر شد که از این تعداد ۲ هزار و ۲۷۱ مورد مجوز مربوط به دولت سیزدهم است.

وی افزود: از ۲ هزار و ۲۷۱ مجوز مشاغل خانگی صادر شده در دولت سیزدهم در مازندران، یکهزار و ۶۹۲ مورد مجوز مربوط به زنان و بقیه مربوط به مردان است.

این مقام مسئول، همچنین از کاهش مدت زمان صدور مجوزهای مشاغل خانگی در مازندران خبرداد و گفت: در سال ۱۳۹۹ مدت زمان صدور مجوز مشاغل خانگی ۱۲ روز بوده که با اقدامات صورت گرفته این میزان در سال ۱۴۰۰ به پنج، سال ۱۴۰۱ و همچنین امسال نیز به سه روز کاهش یافته است.

باقری از افزایش بی‌سابقه اعتبارات بند "ب" تبصره ۱۶ مربوط به جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی با هدف ایجاد اشتغال از طریق راه اندازی کسب و کارهای خرد و کوچک خبرداد و اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ در مجموع چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد که این میزان در سال گذشته و با اهتمام دولت مردمی سیزدهم به ۱۲ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال افزایش یافت که در نوع خود بی‌سابقه بوده است.

 از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یک‌هزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha