کد خبر 224349
۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳

آقامیری در گفتگو با «حیات»:

تراکم فروشی در تهران وجود ندارد/ برج سازی نقشی در گران سازی شهر ندارد

تراکم فروشی در تهران وجود ندارد/ برج سازی نقشی در گران سازی شهر ندارد

عضو کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران می گوید به طور کلی تمام موضوعات مرتبط با ساخت ساختمان های بلند مرتبه از لحاظ جمعیت و ترافیک در کمیسیون ماده 5 بررسی و تصمیم گیری می شود و از اینرو نمی توان برج سازی را از عوامل گران سازی شهر بدانیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، تقریبا از اواسط دهه نود قیمت مسکن در پایتخت و به تبع سایر کلانشهرها با رشد قابل توجهی همراه شد. رشدی که عده ای آن را یک حباب زودگذر تصور می کردند. اما رفته رفته مشخص شد این حباب افزایش قیمت قصد ترکیدن ندارد!
این ترمز بریده قیمت مسکن تا جایی پیش رفت که ساکنان قدیمی پایتخت را ناچار به کوچ اجباری کرد! 

طبق آمارهای رسمی منتشر شده افزایش نرخ اجاره بها و نرخ مسکن سبب مهاجرت بسیاری از پایتخت نشینان به شهرهای اطراف تهران شد.

طی این چند سال اخیر عده ای براین باورند که تراکم فروشی و برج سازی یکی از عاملان اصلی گران سازی تهران است.

به گفته یکی از کارشناسان اقتصاد مسکن، طبق مطالعات صورت گرفته تزریق تراکم مازاد دو اثر تعیین کننده در حوزه مسکن و ساخت و ساز دارد، یکی آنکه شهر را گران می‌کند و دومی آنکه، امکان دسترسی به زیر ساخت در پهنه شهری را کم و به تبع آن زیست پذیری مناطق مذکور را زیر سوال می‌برد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران سال گذشته با تأکید بر اینکه شهرداری تهران در آستانه یک تغییر و تحول است، در خصوص تراکم فروشی در شهر تهران به عنوان منبع درآمد شهرداری، اعلام کرد ما تراکم فروشی نمی‌کنیم و آن را برای خود خط قرمز می‌دانیم.

البته سید محمد آقامیری عضو کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران با رد این مطلب به خبرنگار اجتماعی حیات گفت: در حال حاضر در شهر تهران به هیچ وجه تراکم فروشی وجود ندارد.

وی همچنین نقش برج سازی در گران سازی شهر تهران را اساسا قبول ندارد و بر این باور است که ساخت ساختمان های بلند مرتبه در پایتخت امری کاملا کارشناسی است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در این باره می گوید: همه تصمیمات حول محور ساخت ساختمان های بلند مرتبه یا همان برج ها در مناطق 22 گانه تهران در کمیسیون ماده 5 بررسی و به تایید می رسد.

آقامیری درخصوص وظیفه اصلی کمیسیون ماده 5 بیان کرد: به طور خلاصه وظیفه کمیسیون 5 تغییر و تصویب طرح های تفصیلی است. البته چنانچه  تغییرات نقشه های تفصیلی اگر بر اساس طرح جامع شهری مؤثر باشد باید به تأیید مرجع تصویب کننده طرح جامع (شورای عالی شهر سازی و معماری ایران یا مرجع تعیین شده از طرف شورای عالی) برسد.

وی ادامه داد: در این کمیسیون معاونین ذی ربط وزراء مسکن و شهرسازی، کشور، نیرو، جهاد کشاورزی و معاونین رؤسای سازمان های حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شهردار تهران حضور دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد: به طور کلی تمام موضوعات مرتبط با ساخت ساختمان های بلند مرتبه از لحاظ جمعیت و ترافیک در کمیسیون ماده 5 بررسی و تصمیم گیری می شود و از اینرو نمی توان برج سازی را از عوامل گران سازی شهر بدانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha