کد خبر 224145
۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با «حیات»مطرح کرد؛

جواب دندان شکن رئیس هئیت ایرانی در اجلاس بین المجالس به حامیان رژیم صهیونیستی

جواب دندان شکن رئیس هئیت ایرانی در اجلاس بین المجالس به حامیان رژیم صهیونیستی

عمویی با بیان اینکه مهمترین هدف شرکت در (IPU) حمایت و توقف حمله رژیم صهیونیستی به مردم غزه بود، گفت: پاسخ حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری و دفاعیات ایشان از مردم مظلوم غزه، صدای همه زنان و کودکان بی دفاع فلسطین در این جلسه جهانی بود.

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات با اشاره به سفر هئیت ایرانی برای شرکت در صدوچهل‌وهفتمین اجلاس جهانی بین‌المجالس (IPU) در آنگولا گفت: IPU یا همان اجلاس جهانی بین المجالس با حضور همه روسای مجالس کشورهای عضو در آفریقای جنوبی برگزار شد که جمهوری اسلامی ایران نیز هیئت متشکل از حجت الاسلام ذوالنوری به عنوان رئیس، مجتبی رضاخواه بعنوان رئیس شورای بین المجالس ایران در IPU، عباس گلرو دبیرکل شورای بین المجالس ایران در IPU، حجت الاسلام آقاتهرانی، غلامرضا نوری قزلجه، الهام آزاد، مصطفی طاهری و سمیه رفیعی و همچنین مهدی آقاجعفری سفیر آکردیته جمهوری اسلامی ایران در این نشست حضور یافتند.

وی در ادامه با اشاره به ترک جلسه IPU، توسط هئیت ایرانی افزود: هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با شعار ( اقدامات پارلمانی در جهت صلح، عدالت و ایجاد نهادهای قوی) در این نشست با مشارکت حدود 120 کشور و مقامات مختلف برگزار شد، واکنش مقامات ایرانی حاضر در این مجمع نسبت به سخنرانی دوارتو پاچکو، رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی نسبت به تحولات اخیر در غزه و موضع یکجانبه اش نسبت به رژیم صهیونیستی، تحسین آمیز بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: پاسخ حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری و دفاعیات ایشان از مردم مظلوم غزه، صدای همه زنان و کودکان بی دفاع فلسطین در این جلسه جهانی بود. ذوالنوری، مظلومیت و کشتار مردم غیر نظامی و بی دفاع غزه توسط رژیم کودک کش صهیونیستی را آشکار ساخت.

عمویی با اشاره به اینکه در این اجلاس سخنگوی دانمارک قصد تخریب جمهوری اسلامی ایران را داشت، خاطر نشان کرد: جواب دندان شکن مجتبی ذوالنور آنقدر محکم و کوبنده بود که درخواست گروه جغرافیایی اروپا، مورد بی اعتنایی کامل IPU قرار گرفت و با سخنان ایشان جلسه پایان یافت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مهمترین هدف های شرکت در این اجلاس حمایت از مردم مظلوم فلسطین در برابر کشتارهای بی رحمانه رژیم صهیونیستی و توقف جنگ بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha