کد خبر 224049
۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷

یک شهید، یک درس؛

اسلحه و قلم همسنگرتان را بردارید

اسلحه و قلم همسنگرتان را بردارید

در متن وصیتنامه شهید نیکبخت آمده است: «عزیزان همسنگرم به شما می گویم اگر همرزم و همسنگری از میان شما می رود بر شما است که اسلحه و قلمش را بردارید.»

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، شهید «محمودرضا نیکبخت»، بیستم خرداد 1347، در روستای سفیدابه از توابع شهرستان زاهدان چشم به جهان گشود. پدرش محمدحسن و مادرش فاطمه نام داشت. دانش آموز چهارم متوسطه بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیستم دی ماه 1365، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. مزار او در بهشت مصطفی شهرستان زادگاهش قرار دارد. برادرش احمدرضا نیز به شهادت رسیده است.

در متن وصیتنامه شهید نیکبخت آمده است: «خداوندا تو را سپاس می گویم که مرا در زمانی قرار دادی که رهبری روشن ضمیر و در موقعیتی قرارم داده‌ای که زمینه برای رشد و استعداد ما آماده است و در مکانی قرارم داده‌ای که دشمنان دینت بر علیه حق و عدالت قیام نموده‌اند و تو را سپاس می گویم و از تو می خواهم مرا جزء سربازان حقیقی خودت و امام زمانت قرار دهی.

پدر و مادر مهربانم مرا ببخشید اگر نتوانستم فرزند خوبی برایتان باشم و بتوانم دینی که بر گردنم بود در حق شما ادا نمایم و از خداوند می خواهم به شما در این دنیا صبر و در آن دنیا از اجر عظیمی برخوردار نماید.

 و از برادران عزیزم هم طلب عفو و بخشش می‌نمایم و از طاهره، یونس و محسن هم طلب بخشش می نمایم و اگر نتوانستم حقی که بر گردنم هست ادا نمایـم مـرا بـه بزرگواریشان خواهند بخشید و از همه اطرافیان و آشنایان طلب عفو و بخشش می نمایم.

و اکنون چند کلمه به همکلاسان و همرزمانم در سنگر مدرسه مشغول درس خواندن بودیم عزیزان همسنگرم به شما می گویم اگر همرزم و همسنگری از میان شما می رود بر شما است که اسلحه و قلمش را بردارید و همان گونه که این عزیز هم سنگرمان با اسلحه در جبهه و با قلم در سنگر مدرسه مشغول پیکار بود شما هم چنین باشید و پیرو فرامین امام باشید و از امام اطاعت کنید که بر شما اطاعت از امام عزیز واجب است و از همه شما طلب عفو و بخشش می نمایم.

و شما ای امت سلحشور هم چنان که در صحنه بوده‌اید همچنان در صحنه باشید تا این که انشاء الله بتوانیم به زودی احکام اسلام را در جهان پیاده نماییم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha