کد خبر 224002
۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش چه ویژگی‌هایی دارد؟

رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش چه ویژگی‌هایی دارد؟

نیروی زمینی ارتش از صبح امروز یک رزمایش تحت عنوان اقتدار ۱۴۰۲ را با شرکت‌های یگان‌های مختلف خود در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان آغاز کرده است.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ رزمایش اقتدار نیروی زمینی ارتش از صبح امروز (جمعه، ۵ آبان‌ماه) با شرکت یگان‌های پیاده، زرهی، موشکی، توپخانه، هوانیروز، پهپاد، مهندسی، جنگ الکترونیک، جنگ نوین، سایبر، فاوا و هواپیماهای ترابری و پشتیبانی نیروی هوایی ارتش آغاز شد.

ارزیابی سطح توانمندی یگان‌های رزمی و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش، مرور تاکتیک‌های رزم زمینی، برآورد عملیاتی تسلیحات جدید، ارتقای توان بازدارندگی در مواجهه با تهدیدات نوین و همچنین توسعه‌ امنیت پایدار از جمله اهداف این رزمایش است.

نیروی زمینی ارتش طی سال‌های اخیر از ایجاد ۴ ویژگی دور زن، دقیق زن، هوشمندی، قابلیت اتوماسیون و شبکه محور شدن تجهیزات خود خبر داده بود و قرار است در این رزمایش ۴ ویژگی مذکور در مراحل مختلف رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نزاجا مورد ارزیابی قرار بگیرد.

در مرحله نخست این رزمایش، انتقال زمینی و هوایی ۴ تیپ رزمی، یک گروه مهندسی رزمی، یک گروه توپخانه و دیگر نیروها را به صورت همزمان از مناطق مختلف کشور، تحت امر قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق اجرا خواهد شد.

در مرحله بعدی اجرای عملیات شناسایی و جمع‌آوری اخبار و اطلاعات را با استفاده از سامانه‌های پهپادی، الکترونیکی، شنود الکترونیکی نیروهای اطلاعاتی در دستور کار یگان های نیروی زمینی ارتش قرار دارد.

در مرحله سوم و چهارم این رزمایش نیز هدایت و اجرای عملیات پدافند ساحلی، طرح‌ریزی و اجرای عملیات شبانه هوانیروز را در دستور کار قرار داده و در مرحله نهایی طرح‌ریزی و اجرای عملیات آفندی به منظور انهدام نیروهای مهاجم در منطقه سرپل اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha