کد خبر 223893
۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱

«حیات» گزارش می‌دهد؛

مشکل مهاجم آرژانتینی استقلال چطور حل شد؟

مشکل مهاجم آرژانتینی استقلال چطور حل شد؟

سرمربی، کاپیتان و چند بازیکن استقلال همکاری خود را با باشگاه برای رفع مشکل ثبت قرارداد مهاجم آرژانتینی این تیم نشان دادند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ فصل جدید لیگ برتر  فوتبال ایران تحت تاثیر قوانین سختگیرانه و محدود کننده فدراسیون فوتبال برای سقف قرارداد و بودجه باشگاه‌های لیگ برتری بوده و این موضوع در فصل نقل و انتقالات و حتی بعد از آن فوتبال ایران و لیگ برتر را تحت تاثیر خود قرار داده است. جایی که 4 امتیاز از سپاهان صدرنشین به دلیل تخطی از این قوانین کسر شد و پرسپولیس هم به همین دلیل بابت ابهام در قرارداد گولسیانی با کسر یک امتیاز روبرو شده و این موارد می‌تواند در پایان فصل در سرنوشت قهرمانی لیگ برتر تاثیرگذار باشد.

باشگاه استقلال اما از همان ابتدا رویه متفاوتی پیش گرفت و تمام تلاش مسئولان باشگاه بر این بود که از ابتدا فعالیتشان را به گونه‌ای تنظیم کنند که قراردادها و جمع بودجه‌شان از سقف قانونی مجاز عبور نکند و این موضوع محدودیت‌های زیادی در جذب بازیکن و تمدید قرارداد با نفرات این تیم در نقل و انتقالات ایجاد کرد و باعث کدورت میان مدیرعامل و سرمربی این باشگاه شد.

استقلال در نقل و انتقالات تغریباً هیچکدام از اهداف نقل و انتقالاتی خودش را نتوانست برآورده کند و علاوه بر خروج محبی و قایدی، در جذب سعید عزت اللهی، یاسین سلمانی، محمدرضا اخباری، امیرحسین حسین‌زاده، عارف آقاسی، روبرتو تورس و... ناکام بود و چند بازیکن خریداری شده از سوی این تیم از جمله آریا برزگر به تیم‌های دیگر منتقل شده تا استقلال از قانون تخطی نکرده باشد.

این موضوع مشکلاتی در تیم استقلال ایجاد کرد و با کمبود بازیکن در چند پست از جمله خط هافبک و حمله روبرو شد و نفراتی که مد نظر نکونام بودند جذب نشدند تا با تیمی نصفه و نیمه پا به مسابقات لیگ برتر گذاشته و در نهایت اصرارهای نکونام برای اضافه کردن بازیکن به مذاکره با یک مهاجم آرژانتینی به نام گوستاوو بلانکو ختم شد و توافقاتی هم حاصل شد ولی در نهایت قرارداد این بازیکن به دلیل عبور از سقف بودجه تا امروز ثبت نشده تا استقلال نتواند از بازیکن جدیدش استفاده کند.

در این راستا طی جلساتی که مدیریت باشگاه با کادرفنی داشت عنوان شد که تنها راه ثبت قرارداد این بازیکن، کسر قرارداد بخشی از اعضای تیم است که خود نکونام برای این موضوع پیش قدم شد و به عنوان اولین نفر اقدام به کسر قراردادش کرد و بعد از آن تعدادی از بازیکنان استقلال هم اقدامی مشابه انجام دادند تا کمک خود را در راه جذب بازیکن جدید آبی‌ها انجام داده باشند.

طی شنیده‌ها، بازیکنان استقلال ابتدا با این موضوع مخالفت کرده و مدعی بودند که قرارداد آنها در همین شرایط هم به مراتب کمتر از بازیکنان تیم‌های مطرح لیگ برتر است و بعضاً پیشنهادهای دوبرابر استقلال را برای ماندن یا پیوستن به این تیم رده کرده و دیگر جایی برای کاهش قرارداد وجود ندارد ولی مدیرعامل استقلال با واسطه قرار دادن حسین حسینی، کاپیتان آبی‌پوشان توانست رضایت برخی از آنها را در این راه جذب کند تا مانع از سر راه ثبت قرارداد بلانکو برداشته شود.

در نهایت بازیکنانی چون جعفر سلمانی، صالح حردنی، ارسلان مطهری، ایمان سلیمی، آرمین سهرابیان، پیمان بابایی در کنار خود جواد نکونام و حسین حسینی به باشگاه استقلال رفتند و قراردادهای خود را کاهش دادند.

به این ترتیب مشکل سقف بودجه استقلال برطرف شده و با توجه به قراردادهای جدید مسئولان باشگاه استقلال احتمالاً مجوز بازی بلانکو را برای دیدار با آلومینیوم اراک دریافت می‌کنند و او می‌تواند برابر تیم اراکی به میدان برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha