کد خبر 223881
۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

رسوایی در پاراآسیایی؛

جودوکای نابینای ایران، بینا ازآب درآمد و اخراج شد!

جودوکای نابینای ایران، بینا ازآب درآمد و اخراج شد!

اعزام ورزشکار بینا به مسابقات نابینایان که یک سال هم از رو شدن تقلب او بعد از کسب طلای نابینایان جهان نمی‌گذرد رسوایی بزرگی برای ورزش ما محسوب می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ در سومین روز بازی‌های پاراآسیایی در چین، یک رسوایی برای کمیته ملی پارالمپیک ایران رقم خورد که ابعاد رسانه‌ای فاجعه‌باری برای وجهه بین المللی کشورمان داشت.

وحید جدی، نماینده وزن ۷۳ کیلوی تیم ملی جودو ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو توسط داوران و ناظران شناسایی و از مسابقات اخراج شد!

این فرد اوایل سال ۱۴۰۱ در مسابقات چند جانبه بغداد با لباس تیم ملی ایران به مصاف حریفان خود رفت. وی در مسابقات چهارجانبه سن‌پترزبورگ که به میزبانی روسیه برگزار شد، باز هم برای تیم ملی مبارزه کرد و در بازی‌های کشورهای مسلمان در قونیه نیز عضو تیم ملی بود!

اما امروز در حالی که نمایندگان ایران در مسابقات جودو بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با کسب ۶ مدال طلا، نقره و برنز به کار خود پایان دادند، این فرد شناسایی و از جدول مسابقات حذف شد.

گویا جدی تنها ورزشکار اخراجی ایران نبود و دو جودوکا از هشت ورزشکار اعزامی، اجازه حضور در رقابت‌ها را پیدا نکردند! با کمی تحقیق به نامی برمی‌خوریم که سابقه انجام این کار را داشته است و در کمال ناباوری، بار دیگر برای فریب دادن مسئولان مسابقات آسیایی، به رقابت‌های خارجی آن هم در سطح بازی‌های پاراآسیایی اعزام شد.

وحید جدی که تا چندی پیش در تیم ملی جودو حضور داشت و یکباره از تیم نابینایان و کم‌بینایان سر درآورد، در پاراآسیایی هانگژو کلاسی به او تعلق نگرفت و نتوانست در مسابقات شرکت کند! امید جعفری دیگر جودوکا ایران بود که اجازه حضور در مسابقات را پیدا نکرد.

در حالی ۶ جودوکار ایران در این رویداد روی تاتامی رفتند که این تیم هشت نماینده داشت اما ۲ جودوکار کشورمان اجازه حضور در مسابقات را پیدا نکردند!

وحید جدی که تا چندی پیش در تیم ملی جودو حضور داشت و به یکباره از تیم نابینایان و کم‌بینایان سر درآورد، در پاراآسیایی هانگژو کلاسی به او تعلق نگرفت و نتوانست در مسابقات شرکت کند!

امید جعفری دیگر جودوکار کشورمان بود که بنابر دلایلی اجازه حضور در مسابقات را پیدا نکرد.

ترکیب تیم اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی هانگژو:

ورزشکاران:

میثم بنی طبا، مهدی برچلو، موسی غلامی، علی نوایی، سعید کوهکن، وحید جدی، امید جعفری، وحید نوری

کادرفنی:

سرمربی: محمدرضا حاجی یوسف‌زاده

مربی: فرهاد معابی، محسن ذکریا

سرپرست: علیرضا امینی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha