کد خبر 223779
۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰

وداع با پیکر مطهر 2 شهید مدافع حرم فاطمیون در معراج شهدا

وداع با پیکر مطهر 2 شهید مدافع حرم فاطمیون در معراج شهدا

مراسم وداع با پیکر شهیدان مدافع حرم لشکر فاطمیون «علی رضایی» و شهید تفحص شده «سید اسحاق حسینی» امروز در معراج شهدا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ در جریان تفحص و شناسایی پیکر شهدای جامانده در سوریه، پیکر شهید مدافع حرم لشکر فاطمیون «سیداسحاق حسینی» شناسایی شده است که امروز (چهارشنبه ۳ آبان) بعد از نماز ظهر و عصر مراسم وداع با پیکر مطهر این شهید تازه تفحص شده و شهید مدافع حرم فاطمیون «علی رضایی» در معراج شهدا برگزار شد.

شهید مدافع حرم لشکر فاطمیون «علی رضایی» اخیراً در جریان مبارزه با تکفیری‌ها در حومه حلب سوریه به شهادت رسیده است.

شهید «سیداسحاق حسینی» متولد ۱۳۷۴ بود که ۲۶ خرداد ماه ۱۳۹۵ در جریان مبارزه با داعش در حلب سوریه به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید با تلاش گروه‌های تفحص شهدا در سوریه کشف و بنابر اعلام مرکز ژنتیک از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

به گزارش حیات برای بررسی بهتر «لشکر فاطمیون» باید به این موضوع توجه کنیم که نیروهای مدافع حرم این لشکر اهل «افغانستان» هستند که علیه «داعش» در سوریه مبارزه می‌کنند. «فاطمیون» در اردیبهشت سال ۱۳۹۲ شمسی فعالیت خود را آغاز کردند. در واقع از آنجایی که این لشکر در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) شکل گرفت از همین‌رو نام «فاطمیون» را روی آن گذاشتند.

«لشکر فاطمیون» در سوریه عملیات‌ها و اقدامات بسیار مهم و باارزشی را انجام داده که از جمله مهمترین و تاثیرگذارترین این عملیات‌ها می‌توان به عملیات‌های مُلَیحه، حندرات، دیرالعدس، تل قرین، بصری‌الحریر، فتح تدمُر، نُبل و الزهرا، آزادسازی حلب، فتح بوکمال اشاره کرد. در واقع این تیپ دستاوردها و پیروزی‌های بسیار مهمی را در جریان درگیری‌های خود با تروریست‌های تکفیری به دست آورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha