کد خبر 223723
۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸

بذرپاش: عملکرد بانک های خصوصی در نهضت ملی مسکن تقریبا صفر بود

بذرپاش: عملکرد بانک های خصوصی در نهضت ملی مسکن تقریبا صفر بود

وزیر راه و شهرسازی گفت: عملکرد بانک های خصوصی در نهضت ملی مسکن تقریبا صفر بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات، مهرداد بذرپاش در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در بحث بانک ها در همین ۵ ماه به اندازه دو سال قبل کار شده اما اصلا کافی نیست. 

وی افزود: طی ۵ ماه به اندازه دو سال قبل از آن تسهیلات پرداخت شده و رشد داشتیم، ولی تکلیفش بیش از این است، عملکرد بانک ها رضایت بخش نیست. از رییس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد خواستم و  تلاش های زیادی شد. بعد از جلسه شورای عالی مسکن ۴ جلسه برگزار شد و  دو روز گذشته بانک به بانک ارزیابی انجام شد.

بذرپاش با بیان اینکه عملکرد بانک های خصوصی در نهضت ملی مسکن تقریبا صفر بوده است، گفت: بانک های خصوصی وظیفه ملی برعهده دارند. سپرده مردم که در اختیارشان است را باید برای پروژه های ملی بیاورند. در بحث بانک ها در همین ۵ ماه به اندازه دو سال قبل کار شده اما اصلا کافی نیست. 
وی افزود: طی ۵ ماه به اندازه دو سال قبل از آن تسهیلات پرداخت شده و رشد داشتیم، ولی تکلیف بیش از این است، عملکرد بانک ها رضایت بخش نیست. از رییس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد خواستم و  تلاش های زیادی شد. بعد از جلسه شورای عالی مسکن ۴ جلسه برگزار شد و  دو روز گذشته عملکرد تک تک بانک ها، ارزیابی شد.

بذرپاش با بیان اینکه عملکرد بانک های خصوصی در نهضت ملی مسکن تقریبا صفر بوده است، گفت: بانک های خصوصی وظیفه ملی برعهده دارند. سپرده مردم که در اختیارشان است را باید برای پروژه های ملی بیاورند.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت:ساخت مسکن فرهنگیان با همراهی وزارت آموزش و پرورش و مسکن دانشگاهیان با همراهی وزارتخانه‌های بهداشت و علوم و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی برنامه ریزی شده است. بخشی از اراضی این پروژه‌ها را خود همین دستگاه‌ها با اولویت اعضای هیأت علمی و کارمندان آنها و نیز ساخت خوابگاه متأهلی تهیه خواهند کرد.

بذرپاش: همکاری‌های خوبی در حوزه راهسازی با کشورهای همسایه داریم

وزیر راه و شهرسازی گفت: ر آینده خبرهای خوب دیگری در حوزه راه و شهرسازی خواهیم داشت که توسط بخش خصوصی در پروژه‌های راهسازی و مسکن با کشورهای همسایه در بخش تولید مسکن و راه سازی به امضا خواهد رسید و اطلاع رسانی خواهد شد.

بذرپاش در خصوص سفر اخیر خود به ارمنستان و دستاوردهای آن، گفت: در سفر یک روزه به ارمنستان قراردادی به ارزش ۲۱۰ میلیون دلار توسط بخش خصوصی ما به امضا رسید که امضای چنین قراردادی را با این ابعاد توسط بخش خصوصی کم نظیر است.

وی ادامه داد: در آینده خبرهای خوب دیگری در حوزه راه و شهرسازی خواهیم داشت که توسط بخش خصوصی در پروژه‌های راهسازی و مسکن با کشورهای همسایه در بخش تولید مسکن و راه سازی به امضا خواهد رسید و اطلاع رسانی خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تا امروز ۳۲۵ هزار قطعه زمین شهری به مردم تقدیم شده و جمعاً یک میلیون قطعه زمین شهری و روستایی تا پایان سال تقدیم مردم می‌شود.

بذرپاش تاکید کرد: دولت کشور ارمنستان در حوزه ساخت مدرسه پروژه‌های بزرگی تعریف کرده و در این راستا از ما درخواست کرده شرکت‌های خوب ایرانی متخصص در این حوزه را معرفی کنیم که در ابتدای کار ساخت ۴۰۰ مدرسه در دستور کار دولت قرار گرفت. به دنبال آن بودیم که تعرفه ترانزیتی و عوارض جاده‌ای خود را با ارمنستان به صفر برسانیم و آمادگی این کار را داشتم ولی طرف ارمنستانی اعلام کرد که برای مدت کوتاهی نیازمند زمان است تا مراحل قانونی و اخذ مجوزها را در داخل کشور خود انجام دهد این در حالی است که در سال حدود ۲۶ هزار خودرو از ایران به ارمنستان رفت و آمد دارند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تعرفه ترانزیتی بین ایران و ارمنستان صفر خواهد شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha