کد خبر 223700
۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵

به دعوت رسمی رئیس دیپلماسی فرهنگی کشور؛

معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین عازم ایران می‌شود

معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین عازم ایران می‌شود

«لو اینگ چوانگ» معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین در رأس هیأتی بلندپایه از مقامات فرهنگی، علمی و هنری این کشور، (6 آبان‌ماه) عازم ایران می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی حیات، بنابر دعوت رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، «لو اینگ چوانگ» معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین در رأس هیأتی بلندپایه از مقامات فرهنگی، علمی و هنری این کشور، روز شنبه (6 آبان‌ماه) عازم سفری 5 روزه به ایران می‌شود.

این هیأت چینی در نخستین برنامه سفر خود به کشورمان، روز یکشنبه (7 آبان‌ماه) ضمن حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور دیدار می‌کنند.

در این دیدار، زمینه‌های توسعه روابط فرهنگی و اجرایی شدن توافقات و تفاهمات فرهنگی بین دو کشور مورد بررسی طرفین قرار می‌گیرد.

همچنین، کمیته مشترک فرهنگی با حضور حسین روزبه، معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌‎الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی (رئیس هیأت ایرانی) و لو اینگ چوانگ، معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین (رئیس هیأت چینی) برگزار می‌شود.

در جریان حضور این هیأت چینی در کشورمان، برنامه مبادلات فرهنگی بین ایران و چین به امضای حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور و لو اینگ چوانگ می‌رسد. انعقاد موافقت‏نامه‌‏های فرهنگی و برنامه مبادلات فرهنگی با کشورها و سازمان‌‏های بین‌‏المللی که مبنای روابط فرهنگی با سایر کشورهاست از مهمترین فعالیت‏‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به شمار می‌رود.

شایان ذکر است، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان قرارگاه فرهنگی و متولی دیپلماسی فرهنگی مبتنی بر فعالیت‌هایش که وظیفه معرفی فرهنگ و تمدن چند هزار ساله ایران به جهانیان، نشان دادن چهره حقیقی دین مبین اسلام، تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و نظام‌سازی سازمان‌‎های فعال خارج کشور را بر عهده دارد، با نگاه تحول‌گرایانه و رویکرد سیاست خارجی دولت سیزدهم با هدف توسعه روابط با کشورهای همسایه، به دنبال ایجاد اقدامات مؤثر و شبکه همکاری برنامه‌های تحولی با کشورهای اسلامی به خصوص کشورهای همسایه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha