کد خبر 223605
۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰

مدیر روابط عمومی شورای رقابت در گفتگو با «حیات»:

قیمت گذاری خودروهای وارداتی از دستور کار شورای رقابت خارج شد

قیمت گذاری خودروهای وارداتی از دستور کار شورای رقابت خارج شد

مدیر روابط عمومی شورای رقابت با بیان اینکه قیمت خودروهای وارداتی از دستور کار شورای رقابت خارج شد، گفت: شورای رقابت به منظور تسهیل فرایند واردات خودرو، از قیمت گذاری خودروهای وارداتی کنار کشید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ سپهر دادجوی توکلی در گفت‌وگو با «حیات» ادامه داد: به منظور تسریع و تسهیل واردات خودرو با حداقل موانع، شورای رقابت در جلسه ۶۱۴ امشب خود ذیل بند ۱-۳ دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری تبصره ۲ را اضافه کرد.

وی ادامه داد: این تبصره اشاره دارد به اینکه قیمت کلیه خودروهای وارداتی براساس ضوابط قیمت گذاری کالاهای وارداتی مصوبه هیات تنظیم و تصویب قیمت ها، توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان محاسبه و ابلاغ می گردد.

مدیر روابط عمومی شورای رقابت گفت: این امر دیگر هیچ جایی برای بهانه جویی در تاخیر واردات و عرضه خودرو برای هیچ نهادی نمی گذارد و تلاش دارد همان طور که در دستورالعمل ۵۴۳ این شورا که یکی از پایه های آن مبنی بر توسعه و تسهیل واردات بود، در راستای این امر، از قیمت گذاری خودروهای وارداتی خارج می شود تا حداقل دخالت مراجعِ تصمیم گیر در این امر وجود داشته باشد و خودرو سریع تر به دست مصرف کننده برسد.

توکلی افزود: لازم به ذکر است که شورای رقابت همچنان خود را مسئول می داند و کاملا بر قیمت ها و نحوه عرضه خودروهای وارداتی نظارت دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین سازمان حمایت خود قیمت خودروهای وارداتی را اعلام می کند چون تعیین قیمت خودروهای وارداتی قانون دارد و هیات تعیین و تصویب قیمت ها بر این فرایند نظارت دارد و براساس آن، سازمان حمایت عینا قیمت خودروهای وارداتی را محاسبه و اعلام می کند. بنابراین شورای رقابت از این به بعد با قیمت گذاری خودروهای وارداتی دیگر کاری ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha