کد خبر 223560
۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲

ایثارگران یزدی خواستار تعیین تکلیف زمین های واگذاری به خود شدند

ایثارگران یزدی خواستار تعیین تکلیف زمین های واگذاری به خود شدند

جمعی از ایثارگران و آزادگان یزد روز سه شنبه با حضور در مقابل استانداری در میدان امام حسین (ع)، تعیین تکلیف زمین‌های واگذاری به خود را در شهرستان میبد خواستار شدند.

به گزارش گروه استانی حیات؛ این عده که حدود ۲۰۰ نفر بودند گفتند: حدود ۳۰ سال پیش با طی کردن همه مراحل قانونی نسبت به واگذاری زمین در قالب شرکت ایثار کاران یزد به آنها با سند معتبر اقدام شده ولی در این مدت بارها به بهانه‌های مختلف نسبت به نادیده گرفتن حق و حقوق آنها اقدام شده است.

آنها ادامه دادند: به رغم قانونی بودن شرکت و زمین‌های واگذاری در این سال‌ها، مسئولان امر در استان می‌گویند که این زمین‌ها وارد محدوده شهری شده و فاقد کاربری مسکونی است، بنابراین مالکان نباید نسبت به ساخت و ساز اقدام کنند.

این عده با اشاره به اینکه شرکت ایثارکاران در سال ۱۳۷۲ با طی همه مراحل قانونی و اخذ همه مجوزهای لازم و استعلامات مورد نیاز قطعه زمین بزرگی را از یک فرد حقیقی خریداری و پس از قطعه‌بندی آن را به آزادگان و ایثارگران فروخته است گفتند: بارها مطالبات اعضا به گوش مسئولان رسانیده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد یزد: ساخت شهرک سینمایی استان در انتظار سرمایه‌گذار است

اعضای شرکت گفتند: بیش از یک هزار نفر عضو شرکت هستند و باید وضعیت زمین‌های واگذاری برای ساخت و ساز در میبد مشخص شود و اینکه هر روز به دلیلی برای اعضا کارشکنی انجام می‌شود موجب بدبینی و نارضایتی است و باید دولت برای همیشه برای حل مشکل اقدام کند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت بیش از ۵۰ هزار خانوار ایثارگر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha