کد خبر 223555
۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷

فوری؛ سهام عدالت متوفیان تعیین تکلیف شد

فوری؛ سهام عدالت متوفیان تعیین تکلیف شد

سهام عدالت ۳.۵ میلیون متوفی در حالی بعد از ۱۵ سال بلاتکلیفی، تعیین تکلیف می شود که وزیر اقتصاد اعلام کرد نماینده وراث می توانند به سامانه اعلام شده، مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات، بیش از ۱۵ سال است که واگذاری سهام عدالت متوفیان بلاتکلیف بوده و خانواده‌های آنها منتظر بودند که انتقال سهام متوفیان آنها به زودی اجرایی شود. 

بالاخره امروز سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲، سخنگوی اقتصادی دولت خبر داد که: از روزهای آینده با اولویت بر روش های غیرحضوری کار را ساماندهی خواهیم کرد و نماینده وراث می توانند با مراجعه به سامانه ای که طی روزهای اتی معرفی خواهد شد،می توانند فرایند تعیین تکلیف سهام متوفیان را به انجام برسانند.

سیداحسان خاندوزی ادامه داد: از روزهای آینده با اولویت بر روش های غیرحضوری کار را ساماندهی خواهیم کرد و نماینده وراث می توانند با مراجعه به سامانه ای که طی روزهای اتی معرفی خواهد شد،میتوانند فرایند تعیین تکلیف سهام متوفیان را به انجام برسانند. 

خاندوزی تصریح کرد: با این اقدام، سهام عدالت  بیش از ۳.۵ میلیون متوفی تعیین تکلیف خواهد شد.

این در حالی است که روز گذشته نیز رئیس هیات مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور به خبرگزاری صدا و سیما گفته بود: در حال هماهنگی با سازمان بورس برای نحوه انتقال سهام عدالت افراد متوفی به وراث آن‌ها هستیم.

عسگر توکلی افزود: به محض مشخص شدن کارگزاری‌های مربوطه برای انتقال این سهام، از طریق رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر به مردم اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در صورت اعلام کارگزاری‌های مربوطه تا چند روز آینده، متقاضیان می‌توانند با مراجعه حضوری و غیر حضوری به سایت‌ها و کارگزاری‌های مربوطه با در دست داشتن انحصار وراثتی که از مراجع قضایی تهیه شده نسبت به انتقال این سهام اقدام کنند.

رییس هیات مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور از مردم خواست وارد لینک‌های اعلام شده در سایت‌ها نشوند، چون این سایت‌ها جعلی هستند و احتمال بروز مشکلات برای هموطنان می‌رود.

به گزارش «حیات»، وراث 3.5 متوفی دارای سهام عدالت برای مراجعه به سامانه درنظرگرفته شده در روزهای آینده منتظر اطلاع رسانی باشند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha