کد خبر 223484
۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷

نماینده ولی فقیه در لرستان:

همدلی در سایه پرچم ولایت موجب پیشرفت فرهنگی می شود

همدلی در سایه پرچم ولایت موجب پیشرفت فرهنگی می شود

 نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: باید برای پیشرفت، ارتقای فرهنگی و رسیدن به قله‌های پیروزی با همدلی در سایه پرچم ولایت تلاش کنیم.

به گزارش گروه استانی حیات؛ حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در آیین معارفه امام جمعه جدید شهر زاغه اظهار کرد: آشنا نمودن مردم با معارف اسلامی و قرآنی، رشد، پرورش و تربیت مردم برای دوری از رذایل اخلاقی، کاهش آلودگی های جامعه بشری و ارتقای بصیرت و بینش مردم از ماموریت های انبیا بوده است.

وی افزود: امامان جماعت و ائمه جمعه در سطحی ماموریت انبیای الهی را بر عهده دارند که بخشی از این ماموریت در نماز جمعه و بخشی دیگر در مسجد، توسط آنها مدیریت و تدبیر می شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد ادامه داد: همانطور که در صدر اسلام، امت پیامبر و جمع مومنین، رسول اکرم«ص» را حمایت و یاری نمودند شایسته است مومنین نیز امامان جمعه و جماعات را برای رسیدن به این اهداف یاری نمایند چراکه انبیا و اولیا با یاری و نصرت امت به اهداف والای خود رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تاکید کرد: با توجه به نظام مند بودن ماموریت ائمه جمعه، همه اقشار مختلف و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی باید این حمایت را داشته باشند.

وی حضور حداکثری مردم در همه عرصه ها به ویژه نماز جمعه را مهم قلمداد کرد و افزود: تمام مساجد، نمازهای جماعت خود را بخاطر اهمیت نماز جمعه تعطیل می‌کنند بنابراین مردم باید با دید انقلابی‌ و سیاسی همراه با خانواده در نماز پر صلابت جمعه حضور فعال داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه باید حضور نوجوانان و جوانان در مساجد و پایگاه های نماز جمعه احساس شود گفت: از آحاد مردم زاغه و روستاهای اطراف، جوانان مومن و انقلابی و نیز مسوولان دستگاه‌های اجرایی درخواست دارم ضمن حمایت از امام جمعه جدید، حضور خود را در مراسم معنوی و نماز دشمن شکن جمعه پررنگ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه نماز جمعه ثوابی همسنگ ثواب حج دارد بیان کرد: نماز جمعه متعلق به انقلاب و مردم است و همه باید نسب به آن تعصب داشته باشند چراکه متعلق به حزب و فرقه خاصی نیست و سخنگاه نماز جمعه هم مکانی برای بیان مطالبات مردم و خدمات نظام اسلامی می باشد.

در این آیین حجت الاسلام والمسلمین سید علی طاهری به عنوان امام جمعه جدید شهر زاغه معرفی و از زحمات حجت الاسلام والمسلمین فضل الله پیرمحمدی قدردانی شد.

نماز جمعه در ۱۸ مصلای استان لرستان اقامه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha