کد خبر 223411
۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱

حمایت بورل از توقف بشردوستانه درگیری‌ها میان حماس و رژیم صهیونیستی

حمایت بورل از توقف بشردوستانه درگیری‌ها میان حماس و رژیم صهیونیستی

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) خواستار توقف درگیری‌ها میان حماس و رژیم صهیونیستی برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غزه شد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ بورل همچنین اعلام کرد که از درخواست آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل برای توقف در درگیری‌ها جهت کمک‌رسانی به غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه حمایت می‌کند.

مقامات اتحادیه اروپا نیز این هفته در حمایت از این پیشنهاد بیانیه‌ای نوشتند اما عنوان کردند که این بیانیه طی روزهای اتی می‌تواند دستخوش تغییراتی شود.

به نوشته رویترز، این اقدام نشان‌دهنده افزایش نگرانی‌ها در رابطه با سرنوشت غیرنظامیان فلسطینی است. بیش از 5000 فلسطینی درجریان حملات رژیم صهیونیستی کشته و 1.4 میلیون نفر در غزه آواره شده‌اند.

به گفته مقامات تاکنون 34 کامیون حامی کمک‌های بشردوستانه از مصر وارد غزه شده‌اند اما امدادرسان‌ها گفته‌اند که این تنها بخش کوچکی از کمک‌هایی است که درحالت عادی به غزه ارسال می‌شد.

بورل امروز در این‌باره به خبرنگاران گفت: حال مهم‌ترین چیز رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه است.

برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا ازجمله فرانسه، اسپانیا، هلند، ایرلند، اسلوونی و لوزامبورگ تاکنون از پیشنهاد توقف درگیری‌ها حمایت کرده‌اند.

وزیر خارجه ایرلند در این‌باره گفت: رسیدن آب، مواد غذایی و دارویی به غزه حیاتی است. میزان آسیب‌های انسانی بالا است. ما باید میان غزه و حماس تمایز قائل شویم.

اما برخی از وزرا تردید خود در رابطه با این پیشنهاد را ابراز کرده و ارائه پاسخ مستقیم خودداری کرده‌اند.

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان در پاسخ به این سوال که چرا این کشور از آتش‌بس بشردوستانه حمایت نکرده گفت که روزهای اخیر اهمیت ارسال کمک به غزه را به آن‌ها نشان داد اما تاکید کرد که حماس به حملات خود به رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد.

وی مدعی شد: ما شاهد تداوم بی‌پایان تروریسم هستیم. حملات موشکی گسترده‌ای درحال حاضر علیه اسرائیل انجام می‌گیرد. ما تا زمانی که تروریسم در غزه ادامه داشته باشد تنی‌توانیم به فاجعه بشردوستانه پایان دهیم.

وزیر خارجه اتریش نیز درخصوص توفق درگیری‌ها گفت: همگی به آرزو دارند که خشونت‌ها به پایان برسد اما اسرائیل حق دفاع از خود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha