کد خبر 223379
۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰

امیرعبداللهیان در اجلاس تهران: مردم فلسطین با نسل‌کشی مواجه هستند

امیرعبداللهیان در اجلاس تهران: مردم فلسطین با نسل‌کشی مواجه هستند

نخستین نشست وزیران امور خارجه فرمت ۳+۳، با حضور وزرای امور خارجه ایران، روسیه، ترکیه، آذربایجان و ارمنستان و به میزبانی تهران آغاز شد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ابتدای این نشست به شرکت‌کنندگان خیر مقدم گفت و افزود: امیدواریم در ادامه این نشست‌ها شاهد حضور موثر و سازنده کشور دوست، گرجستان باشیم.

فرمت ۳+۳ شامل سه کشور قفقاز جنوبی (جمهوری آذربایجان، ارمنستان و گرجستان) و سه کشور همسایه این منطقه شامل روسیه، ترکیه و ایران است.

بر اساس آنچه که اعلام شده، در نشست امروز وزیر امور خارجه گرجستان به دلیل مسائل و اختلافات ارضی که با روسیه دارد، شرکت نکرده است.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه این نشست گفت: ادای احترام می‌کنیم به روح همه شهدای فلسطینی؛ زنان و کودکانی که این روزها زیر بمباران‌ها و نقض فاحش حقوق‌بشر با پدیده‌ای شوم به نام نسل‌کشی رژیم صهیونیستی مواجه هستند. جامعه بین‌الملل باید پیامی روشن به اسرائیل مبنی بر ضرورت توقف حملات به فلسطینی‌ها، ارسال کند. ما بر اهمیت ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه و جلوگیری از کوچ اجباری مردم فلسطین تاکید می‌کنیم.

امیرعبداللهیان افزود: خوشحالیم دومین نشست سازوکار منطقه‌ای موسوم به ۳+۳ با حضور وزرای خارجه حضار محترم در تهران برگزار می‌شود.

پیش از این، نشست ۳+۳ در تاریخ ۱۹ آذر ۱۴۰۰ و در سطح معاونان وزرای خارجه و بدون حضور گرجستان در مسکو برگزار شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha