کد خبر 223375
۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸

آکسیوس: بایدن نگران گسترش جنگ غزه است

آکسیوس: بایدن نگران گسترش جنگ غزه است

آکسیوس در گزارشی اظهار کرد که مقامات آمریکایی گسترش جنگ غزه در خاورمیانه را یک گزینه محتمل دانسته و در تدارک افزایش ارسال تسلیحات و نیروهای آماده‌باش خود به منطقه هستند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، جدال لفظی میان مقامات رژیم صهیونیستی و ایران درخصوص احتمال گسترش جنگ باعث شده تا مقامات آمریکایی احساس خطر کنند.

یک مقام ارشد ایالات متحده به آکسیوس گفت: وضعیت خطرناک است. ممکن است اوضاع در یک چشم به هم زدن تغییر کرده و درگیری‌ها به کل منطقه گسترش یابد.

به گفته مقامات ناشناس آمریکایی، ایالات متحده عامدانه سعی دارد با سیاست چماق و هویج، تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه را کُند کند، زیرا واشنگتن برای مقابله با حملات احتمالی ایران در دیگر جبهه‌ها به زمان بیشتری برای آمادگی نیاز دارد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در روز یکشنبه هشدار داد که ممکن است نظامیان آمریکایی در غرب آسیا هدف حملات شدت‌یافته‌ای قرار گیرند.

بر اساس این گزارش، نگرانی اصلی آمریکا از جانب ایران است، اما باتوجه‌به پیچیدگی وضعیت، واشنگتن اقدامات چین را هم بادقت تحت‌نظر دارد تا پکن از این فرصت برای اقدامی علیه منافع ایالات متحده استفاده نکند.

آمریکا تلاش بسیاری می‌کند تا نشان دهد که قصد گسترش این مناقشه را ندارد. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت: احتمال می‌دهیم که وخامت اوضاع توسط جنبش‌های حامی ایران در منطقه تشدید شده و به نیروهای ما حمله شود.

این دیپلمات ارشد آمریکایی ضمن تهدید نسبت به «واکنش قاطع» آمریکا، گفت: ما این را نمی‌خواهیم و به دنبال درگیری نیستیم. آمریکا تشدید تنش‌ها را نمی‌خواهد.

به گفته این مقامات آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در حال حاضر سه امر را در دستور کار خود قرار داده است: هشدار به حزب‌الله و دیگر بازیگرهای منطقه؛ ارسال کمک‌های «بشردوستانه» به مردم غزه و دامن‌زدن به این ادعا که این جنگ نه علیه مردم فلسطین، بلکه تنها علیه دولت حاکم بر غزه، یعنی حماس است.

این پایگاه خبری آمریکایی گزارش داد که واشنگتن به رژیم صهیونیستی هشدار داده تا عملیات زمینی برنامه‌ریزی‌شده خود علیه غزه را برای تسهیل امکان تبادل اسرا، به تعویق بیندازد. ۱۰ آمریکایی از آغاز جنگ مفقود شده و بسیاری به اسارت گرفته شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha