کد خبر 223279
۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳

۶۰ هزار و ۹۹۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در خراسان رضوی معدوم شد

۶۰ هزار و ۹۹۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در خراسان رضوی معدوم شد

 مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۶۰ هزار و ۹۹۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد یا غیربهداشتی طی ۶ ماهه نخست امسال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی شناسایی، جمع‌آوری و معدوم شده است.

به گزارش گروه استانی حیات؛ دکتر فرشید وفا افزود: در این مدت ۲۳۰ هزار و ۴۵۳ بازدید بهداشتی و نظارتی توسط ۳۹۴ بازرس سلامت محیط از مراکز تهیه و تولید و توزیع موادغذایی، تکایا، مساجد و هیأت‌های مذهبی، موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی، اماکن عمومی، مراکز بین راهی، اقامتگاه‌ها و پایانه‌های مسافربری در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است.

وی ادامه داد: در این بازدیدها ۱۸ هزار و ۶۰۴ اخطار برای مراکز متخلف صادر و سه هزار و ۷۱۵ واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین در این مدت در بازدیدهای صورت گرفته ۴۸۳ مورد از مراکز و اماکن عمومی زیر پوشش این دانشگاه به دلیل تخلف و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مهر و موم شدند.

وفا افزود: از مردم تقاضا داریم هرگونه تخلفی که در حوزه‌های مختلف بهداشتی ملاحظه می‌کنند را بلافاصله به سامانه ۱۹۰ اطلاع رسانی کنند تا کارشناسان سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در محل حاضر شده و پیگیری لازم و قانونی را به عمل آورند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده پزشکی تربت‌جام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha