کد خبر 223276
۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱

«حیات» گزارش می دهد؛

عروسی با طعم خون به سبک کومله

عروسی با طعم خون به سبک کومله

کومله نام یکی از گروهک‌های ضدانقلاب باگرایش مارکسیستی است که در اوایل انقلاب اسلامی به مبارزه مسلحانه با جمهوری اسلامی پرداخت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ منطقه کردستان به دلیل موقعیت استراتژیکی از دیرباز، همیشه مورد توجه عوامل معاند کشور و به ویژه منافقان بوده است و در این راستا از هر فتنه انگیزی دریغ نکردند. در روزهای نخست پس از پیروزی انقلاب اسلامی عده ای از مردم، فریب فتنه انگیزان در غرب کشور را خورده و با آنان همراه شدند و این در حالی است که پس از گذشت مدتی به ماهیت اصلی آنان پی بردند و به مبارزه با آنان پرداختند. در واقع شهرهای مناطق غرب و شمال غرب در آن زمان نا امن بود اما با همراهی و مقاومت مردم به امنیت رسید.

عروسی با طعم خون به سبک کومله

یکی از این گروه های معاند کموله بود. کموله ( کومه‌له) نام یکی از گروهک‌های ضدانقلاب باگرایش مارکسیستی است که در اوایل انقلاب اسلامی به مبارزه مسلحانه با جمهوری اسلامی پرداخت و جنایات بی‌شماری را در حق پاسداران انقلاب اسلامی و خادمان نظام برخاسته از انقلاب مرتکب شد. این گروهک در اغتشاشات اخیر در دامن زدن به امنیت کشور با عملیات مسلحانه نقش داشت. در ادامه به ذکر خاطره ای وحشتناک از دوران اسارت «آقابالا رمضانی» توسط کموله می پردازیم:

«مرسوم است به میمنت ازدواج نوجوانی، جلو پایش قربانی ذبح شود؛ این رسم را کومله نیز اجرا می‌کرد با این تفاوت که قربانی‌ها در اینجا جوانان اسیر ایرانی بودند. چند نفر از ما را برای دیدن عروسی دختر یکی از سرکردگان بردند. پس از مراسم گفت: «باید برایم قربانی کنید تا به خانه شوهر بروم، دستور داده شد قربانی‌ها را بیاورند.»

شش نفر از مقاوم‌ترین بچه‌های بسیج اصفهان را که همه جوان بودند، آوردند و تک‌تک از پشت، سر بریدند. این برادران عزیز مانند مرغ سربریده پر پر می‌زدند و آن‌ها شادی و هلهله می‌کردند؛ ولی آن بی‌انصاف باز هم تقاضای قربانی کرد. مجددا شش سپاهی، چهار ارتشی و دو روحانی آوردند و از طرف اقوام و دوستان و آشنایان هدیه کردند!

آن عزیزان نیز، چون دیگر برادران به فیض شهادت رسیدند. من و عده دیگری از برادران را که برای تماشا برده بودند به حالت بیهوشی و اغما به زندان برگرداندند؛ ولی شنیدیم تا پایان مراسم عروسی ۱۶ نفر دیگر را(مجموعا ۳۴ نفر!) هم در طی مراحل مختلف قربانی هوسرانی شیطانی خود کردند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha