کد خبر 223200
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان:

وظیفه مجریان و ناظران انتخابات صیانت از آرای مردم است

وظیفه مجریان و ناظران انتخابات صیانت از آرای مردم است

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به لزوم ایجاد شفافیت مالی در فرآیند تبلیغات کاندیداها گفت: صیانت از آرای مردم وظیفه مجریان و ناظران انتخابات است.

به گزارش گروه استان‌های حیات، ابوالفضل رفیعی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص شفافیت مالی و کنترل هزینه‌های انتخاباتی داوطلبان اظهار کرد: قانون شفافیت مالی در دوره‌ قبلی انتخابات نیز وجود داشت اما به مرحله اجرا نرسید ولی در این دوره به صورت جدی در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: داوطلبان یک شماره حساب که مختص فعالیت‌های انتخاباتی باشد را اعلام می‌کنند و طبق توافقی ستاد انتخابات کشور با بانک مرکزی کرده است، بانک‌ها باید این حاسب را گواهی کنند و این گواهی بارگذاری شود.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان ادامه داد: نحوه نظارت به این صورت است که داوطلب این اجازه را می‌دهد که گردش مالی این حساب در اختیار وزارت کشور قرار گیرد که این کار هم شفافیت مالی ایجاد و هم از ورود پول‌های ناپاک جلوگیری می‌کند و برای این کار ابزارهای نظارتی مختلف به‌کارگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مرحله پیش‌ثبت‌نام از استان زنجان بیش از ۷۶۰ نفر نام‌نویسی کردند، خاطرنشان کرد: این رقم یعنی برای هر کرسی مجلس بیش از ۱۵۰ نفر داوطلب داریم و در این مرحله باید ثبت‌نام خود را نهایی کنند.

رفیعی ضمن تأکید بر حفظ سلامت انتخابات تصریح کرد: در جلسه ستادی به فرمانداران و بخشداران تأکید کردیم، هر سندی و مدرکی ثابت کند که اصل قانون توسط مجریان انتخابات رعایت نشده است باید با خاطیان برخورد قانونی صورت گیرد.

وی نظارت‌های مردمی و رسانه‌ها را امتیاز مثبتی برای سلامت انتخابات خواند و گفت: این موارد در کنار سایر ابزارها کمک می‌کند تا همه افراد خود را زیر ذره‌بین نظارت‌ها ببینند و مر قانون رعایت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: یکی از مصادیقی که به مشارکت مردم کمک می‌کند، اطمینان خاطر مردم در خصوص صیانت از تک تک آرا و رعایت اصل بی‌طرفی از سوی مجریان و ناظران انتخابات است.

وی با اشاره به نظارت‌های چند لایه و پیچیده و حضور مردم در فرآیند انتخابات عنوان کرد: وزرات کشور سازکار نظارتی مخصوص به خود را دارد و هیئت نظارت مرکزی و شورای نگهبان نیز ابزار نظارتی مخصوص دارند تا انتخابات سالم برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha