کد خبر 223168
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵

امام جمعه اصفهان:

اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی کاری غیرانسانی و منفور است

اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی کاری غیرانسانی و منفور است

امام جمعه اصفهان گفت: رژیم صهیونیستی با اقدامات اخیر خود در کل دنیا منفور شده است. اینکه بمب‌های خود را بر سر بیمارستان ریختند و هزار نفر را کشتند ناشی از قدرت نظامی نبود، بلکه کاری غیرانسانی و وحشیانه بود.

به گزارش گروه استانی حیات؛ آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با تسلیت وقایع غزه و شهادت جمعی از مسلمانان به دست صهیونیسم غاصب و کافر، اظهار داشت: فلسطین پس از جنگ جهانی دوم و تقسیم کشورها، سهم انگلیسی‌ها شد، آن زمان دو یا سه هزار نفر یهودی در آن منطقه بودند. انگلیسی‌ها تصمیم گرفتند که یهودی‌های جهان را برای حضور در این سرزمین دعوت کنند. انگلیسی‌ها وارد خانه‌های مردم می‌شدند و ساکنان را می‌کشتند، خانه را خالی و تحویل میهمانان یهودی خود می‌دادند. با این روش یهودی‌ها در فلسطین ساکن شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان گفت: واقعیت این است که انگلیس و آمریکا می‌خواستند در قلب کشورهای مسلمان نفوذ داشته باشند. اینکه برخی تصور می‌کنند یهودی‌ها انسان‌های سیاست‌مداری هستند اشتباه است. حضرت موسی (ع) نیز برای هدایت این قوم مشکلات بسیاری داشت. اصل سیاست انگلیس و آمریکا این بود که یک ناوگان جنگی زمینی در بین کشورهای اسلامی داشته باشند تا همواره آن‌ها را در تیررس قرار دهند.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به تعبیر امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه اسرائیل غده سرطانی است، گفت: آن‌ها به دنبال حضور خود از نیل تا فرات هستند، هدف آن‌ها یک جا ماندن نیست و بارها این را به زبان آورده‌اند. آن‌ها ضد اسلام هستند و خداوند در قرآن به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: در آینده خواهند دید شدیدترین کسان نسبت به مسلمانان و مؤمنین از نظر عداوت و دشمنی یهود هستند و بعد مشرکین.

وی با بیان اینکه ضربه محکمی به صهیونیست وارد شد، تصریح کرد: اسرائیل هرکاری کند آن ضربه را نمی‌تواند جبران کند. در هیچ جنگی نبوده که بیش از 1500 نفر از مأموران و مسئولان آن‌ها کشته و تعداد بالایی اسیر شوند و این فاجعه برای آن‌ها جبران شدنی نیست. اسرائیل با اقدامات اخیر خود در کل دنیا منفور شده است. اینکه بمب‌های خود را بر سر بیمارستان ریختند و هزار نفر را کشتند ناشی از قدرت نظامی نبود، بلکه کاری غیرانسانی و وحشیانه بود.

وی با بیان اینکه بسیاری می‌گویند اگر ما با آمریکا ارتباط برقرار کنیم وضعمان خوب می‌شود، خاطرنشان کرد: حوادث اخیر نشان داد که هیچ‌کس برای آمریکایی‌ها محترم نیست. آن‌هایی که هنوز در کشور ما معتقد به ارتباط با آمریکایی‌ها هستند راه را اشتباه می‌روند. خداوند هم در قرآن فرموده است: بدان یا رسول‌الله! اینها، یهود و نصارا، هرگز تا روز قیامت از تو راضی نمی‌شوند مگر اینکه از آن‌ها تبعیت کنی، یعنی زیر سلطه‌شان بروی. دشمن غیر از این نمی‌خواهد.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: اردن و مصر همسایه فلسطین هستند و می‌توانند راه را برای مردم آنجا باز کنند، اما این کا را نمی‌کنند و این نشان از ترسشان از آمریکاست. چنین شرایطی را خود ما در جنگ تحمیلی تجربه کرده‌ایم، همان طور که در زمان شاه، انبار آمریکا بودیم و اجازه استفاده از تسلیحات نظامی خود را نداشتیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha