کد خبر 223136
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹

پژوهشگران مشهدی «تونل‌باد» برای تهویه هوا طراحی کردند

پژوهشگران مشهدی «تونل‌باد» برای تهویه هوا طراحی کردند

پژوهشگران مشهدی موفق به طراحی و ساخت سیستم‌های تهویه هوای مدرن موسوم به «تونل باد» شدند.

به گزارش گروه استانی حیات؛ به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، عضو هیات علمی گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه ای روز یکشنبه در این باره گفت: تهویه هوای مدرن موسوم به تونل باد توسط گروه بهداشت حرفه ای دانشکده بهداشت این دانشگاه طراحی و ساخته شده است.

دکتر رمضان میرزایی افزود: کنترل آلاینده های منتشره یکی از مهمترین وظایف کارشناسان بهداشت حرفه ای در محیط های کاری است و در این پژوهش تلاش شد با طراحی و ساخت سیستم های تهویه موضعی در آزمایشگاه، اندازه گیری متغیرهای موثر بر کیفیت و فعالیت سیستم تهویه از جمله فشار، سرعت، فشار استاتیک، فشار کل و سرعت در دهانه هود تحقق یابد.

وی ادامه داد: طراحی و ساخت این سیستم با قیمت تمام شده بسیار مناسب می تواند به عنوان الگویی برای ساخت دیگر وسایل کمک آموزشی مورد استفاده قرار گیرد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دستیابی به دانش طراحی سیستم های تهویه آزمایشگاهی توسط این گروه از جمله دستاوردهایی بوده که در قالب طرح تحقیقاتی مصوب دانشگاه مورد حمایت قرار گرفته است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و افزون بر ۲۵ هزار کارمند بهداشتی و درمانی و همچنین حدود ۵۰ مرکز تحقیقاتی به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha