کد خبر 223128
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵

۷۶ محقق و دانشمند تبریز در فهرست ۲ درصد برتر جهانی قرار گرفتند

۷۶ محقق و دانشمند تبریز در فهرست ۲ درصد برتر جهانی قرار گرفتند

 رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: بر اساس عملکرد استنادی این دانشگاه در سال ۲۰۲۲ تعداد ۷۶ نفر از محققان و دانشمندان تبریز در فهرست ۲ درصد برتر جهانی قرار گرفتند.

به گزارش گروه استانی حیات؛ بهمن نقی پور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق این رتبه بندی دانشگاه علوم پزشکی تبریز پس از دانشگاه علوم پزشکی تهران که تعداد ۱۳۱ محقق را در جمع برترین های جهان به خود اختصاص داده است، در رده دوم دانشگاه های این حوزه در کشور قرار دارد.

وی افزود: بر همین اساس تعداد ۲ هزار و ۱۳۸ پژوهشگر و محقق رشته های مختلف از ایران در میان تعداد کل ۲۱۰ هزار و ۱۹۸ پژوهشگر بین‌المللی حضور دارند که در میان دانشگاه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و علوم پزشکی تبریز بیشترین محقق ۲ درصد پر استناد را از نظر عملکرد یک ساله دارند.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی با داشتن حدود ۹ هزار دانشجو، یازده دانشکده، ۲۰۰ رشته تحصیلی و ۳۳ واحد آموزشی جزو دانشگاه های برتر کشور به شمار می رود و در حال حاضر بیش از ۲۵۰ دانشجوی خارجی نیز در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: این دانشگاه ۸۹۰ عضو هیات علمی دارد و با برخورداری از ۳۰ مرکز تحقیقاتی تاکنون حدود ۱۰ هزار طرح تحقیقاتی را به جامعه علمی ارایه کرده است.

وی گفت: ۱۳ مرکز آموزشی و درمانی، ۳۰ مرکز تحقیقاتی، توسعه و رشد فناوری و تعداد ۱۹ شبکه بهداشت از جمله امکانات دانشگاه علوم پزشکی تبریز است و به جهت همجواری با دانشگاه های بزرگ کشورهای منطقه، به عنوان بزرگترین مرکز علمی غرب و شمال غرب کشور، عهده دار بخش بزرگی از مسئولیت تولید علم و فناوری و رقابت در عرصه های بین المللی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha