کد خبر 223094
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰

ژاپن مشتاق ارائه کمک‌های بیشتر به غزه

ژاپن مشتاق ارائه کمک‌های بیشتر به غزه

وزیر امور خارجه ژاپن اعلام کرد این کشور ارائه کمک های بیشتر برای نوار غزه را که با بحران عمیق انسانی به دلیل جنگ اسرائیل و فلسطین مواجه شده است را در دستورکار قرار خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ از کیودو، در سخنرانی کنفرانس بین المللی در قاهره و مذاکرات پیرامون جنگ اسرائیل و فلسطین «یوکو کامیکاوا» وزیر امورخارجه ژاپن در کنار وعده برای تلاش های دیپلماتیک در راستای جلوگیری از بی ثباتی خاورمیانه و اشاعه آن به دیگر مناطق خاورمیانه اعلام کرد که علاوه بر کمک ۱۰ میلیون دلاری توکیو به غزه که اولین بخش برنامه کمک رسانی ژاپن بوده است این کشور براساس نیازهای کنونی کمک های بیشتر به نوار غزه و فلسطینیان را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

وی همچنین از بازگشایی کریدور رفح در مرز مصر و غزه اوایل صبح دیروز استقبال کرد. بدین ترتیب کمک های بشردوستانه می توانند وارد غزه شوند و گامی رو به جلو در راستای بهبود شرایط انسانی در نوار غزه خواهد بود.

مرز رفح برای نخستین بار از زمان محاصره کامل نوار غزه توسط اسرائیل در تاریخ ۹ اکتبر ( ۱۷ مهر) در واکنش به حمله غافلگیرانه طوفان الاقصی بازگشایی شد.

وزیر امورخارجه ژاپن بار دیگر بر حمایت از یافتن راه حل برای حل و فصل دراز مدت مناقشه اسرائیل و فلسطین تاکید کرد.

این مقام سیاسی ژاپن پیش از سفر به مصر گفته بود ثبات خاورمیانه برای ژاپن مهم است. ژاپن به واردات نفت خام از خاورمیانه وابسته است و به شکل سنتی روابط دوستانه با کشورهای این منطقه را حفظ کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha