کد خبر 223040
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷

علیرضا نیکبخت در گفتگو با «حیات»:

چهار تیم مدعی قهرمانی لیگ برتر هستند

چهار تیم مدعی قهرمانی لیگ برتر هستند

پیشکسوت فوتبال برخلاف خیلی‌ها عقیده دارد نباید تیم ملی را برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا تحت فشار قرار داد.

علیرضا نیکبخت واحدی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص عملکرد تیم ملی فوتبال در تورنمنت اردن و قهرمانی در این مسابقات اظهار داشت: به نظرم این مسابقات آورده فنی چندانی برای ما ندارد چرا که با تیم‌هایی بازی کردیم که یک تا دو لول پایین‌تر از سطح فوتبال ما هستند. ما نیاز داریم برای آمادگی برای جام ملت‌ها با تیم‌های بزرگ بازی کنیم تا آماده رویارویی با امثال ژاپن و کره و استرالیا شویم و این بازی‌ها محک جدی برای ما محسوب نمی‌شوند. خصوصاً اکثر بازی‌های ما با تیم‌های غرب آسیا و تیم‌های کشورهای عربی بودند و با تیم‌های شرقی بازی نکردیم که بتوانیم کره و ژاپن را شبیه‌سازی کنیم.

وی افزود: عملکرد تیم ملی در کل خوب بود ولی نقاط ضعفی وجود دارد که باید به آنها پرداخته شود. خط دفاعی ما نباید جوری باشد که مقابل اردن تحت فشار قرار بگیرد و موقعیت بدهد. ما در دفاع مشکلاتی داریم و هرچقدر در خط حمله عملکرد خوبی داشتیم اما وضعیت خط دفاعی ما آشفته و نگران کننده است و آن انسجامی که زمان کی‌روش داشتیم را در حال حاضر نمی‌بینیم. می‌فهمم تیمی که هجومی بازی می‌کند در خط دفاعی آسیب پذیر می‌شود ولی دیگر مقابل اردن نباید اینطور تحت فشار قرار بگیریم و این جای کار دارد.

پیشکسوت فوتبال در مورد وضعیت تیم ملی در جام ملت‌ها هم گفت: به نظرم تیم خوبی داریم ولی در تدارکات مناسب برای آن کوتاهی صورت گرفته است. نمی‌شود هم فدراسیون را سیبل قرار داد و آنها را مقصر دانست. ما درگیر مشکلات و مسائلی هستیم که تدارک بازی خوب برای ما کار دشواری است. فدراسیون فوتبال مشکلات مالی زیادی دارد و تغییراتی هم که داشته باعث شده نتوانیم برنامه ریزی بلند مدت داشته باشیم. هیچ کشوری به اندازه ایران در آن تغییرات مدیریتی در سطح فدراسیون در این سال‌ها نداشته است. به طور کلی به نظرم باید به کادرفنی ایرانی تیم ملی وقت داد و نباید برای موفقیت در جام ملت‌ها آنها را تحت فشار قرار دهیم. ما 4 دهه است رنگ قهرمانی در جام ملت‌ها را ندیده‌ایم و اینطور نیست که قهرمان بلامنازع رقابت‌ها باشیم. برای همین اگر هم در جام ملت‌ها قهرمان نشدیم باید به این کادر تا جام جهانی آینده فرصت داد و تغییرات زیاد تیم را به عقب می‌برد.

نیکبخت در مورد وضعیت لیگ برتر هم توضیح داد: سطح فنی لیگ برتر ما به نظرم نسبت به قبل بهتر شده و امسال چهار تیم استقلال و پرسپولیس و تراکتور و سپاهان را مدعی قهرمانی می‌بینم. بازگشت برخی بازیکنان لژیونر به فوتبال ما از جمله زاهدی و محمدی و کنعانی زادگان و خلیل زاده و امثالهم سطح فنی لیگ برتر را بالا برده است ولی بی برنامه‌گی مسابقات و تعطیلی مداوم به سطح فنی مسابقات ضربه زده است و تا تیم‌ها سرو شکل پیدا می‌کنند 2-3 هفته بازی‌ها متوقف می‌شود و باید فکری به حال این موضوع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha