کد خبر 223031
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴

«حیات» گزارش می‌دهد؛

تیم منتخب هفته ششم لیگ برتر: ستاره‌های سرخابی در جمع برترین‌ها

تیم منتخب هفته ششم لیگ برتر: ستاره‌های سرخابی در جمع برترین‌ها

هفت دیدار از هشت دیدار هفته معوقه ششم لیگ برتر فوتبال ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر هم در روزهای گذشته برگزار شد و سوای دیدار گل گهر مقابل سپاهان که به خاطر تقابل آسیایی طلایی پوشان دیار اصفهان در دی ماه برگزار می‌شود، سایر دیدارهای این هفته از مسابقات به پایان رسید و مطابق هر هفته تیمی منتخب از برترین نفرات بازی‌ها تشکیل داده‌ایم.

در این هفته تیم‌های استقلال و پرسپولیس موفق شدند مقابل دو تیم تهرانی هوادار و پیکان به برتری سه گله دست پیدا کنند. استقلال برابر هوادار بازی باخته را با برد عوض کرد و پرسپولیس هم برتری مقتدرانه‌ای برابر پیکان داشت.

شمس آذر قزوین دست به کار بزرگی زد و تراکتور مدعی را در تبریز شکست داد و آلومینیوم و فولاد و مس رفسنجان هم برتری های خفیفی کسب کردند. به این بهانه تیم منتخب هفته هفتم را با یکدیگر مرور می‌کنیم:

دروازه‌بان: محمد خلیفه (آلومینیوم اراک)

تیم آلومینیوم موفق شد در قائمشهر تیم آسیایی نساجی را که این روزها دچار بحران شده است را شکست دهد. در این پیروزی محمد خلیفه، سنگربان اراکی‌ها نقش بسزایی داشت چرا که با این کلین شیت و چند سیو خوبی که در طول مسابقه داشت اجازه نداد تک گل این تیم توسط نساجی جبران شود و با همان یک گل، شاگردان مجتبی حسینی به برتری دست پیدا کنند.

مدافع چپ: محمدرضا رضایی (شمس آذر قزوین)

اگر 3-4 بازیکن شمس آذر را در تیم منتخب هفته قرار می‌دادیم بی‌راه نبود. شاگردان سعید دقیقی دست به کار بزرگی در هفته ششم زدند و تراکتور را در خانه شکست دادند. محمدرضا رضایی، مدافع چپ تیم فوتبال شمس آذر به دلیل بازی کم نقصش در خط دفاع و تک گلی که به ثمر رساند به نمایندگی از تیمش در جمع برترین‌ها قرار می‌گیرد.

مدافع میانی: گئورگی گولسیانی (پرسپولیس)

مدافع قرمزها در نبود و مصدومیت پورعلی‌گنجی به ترکیب اصلی برگشت و مثل همیشه خوب و درخشان ظاهر شد. او روی تک گلی که پرسپولیس دریافت کرد مقصر نبود و در  فاز دفاعی روز خوبی پشت سر گذاشت تا گل‌محمدی نگرانی بابت مصدومیت طولانی مدت مدافع ملی پوش تیمش نداشته باشد. این بازیکن پنالتی خود را هم به شهاب زاهدی داد تا مهاجم سرخپوشان با هتریک خود از زیر فشار خارج شود.

مدافع میانی: صائب محبی (هوادار تهران)

هوادار این هفته برخلاف انتظارها خیلی استقلال را آزار داد و با دو گل از این تیم جلو افتاد تا کار آبی‌ها برای برگشت به بازی سخت شود. صائب محبی، مدافع میانی هوادار که یکی از گل‌های تیمش در این بازی را به ثمر رسانده بود عملکرد قابل قبولی در این بازی داشت و روی گل‌های دریافتی هم مقصر نبود تا نماینده تیمش در بین برترین‌ها باشد.

مدافع راست: احسان قهاری (آلومینیوم اراک)

مدافع آلومینیوم در این هفته برابر نساجی عملکرد خوبی داشت و تک گل سه امتیازی تیمش را هم در این بازی به ثمر رساند و در فاز دفاعی هم عملکرد قابل قبولی از خودش به نمایش گذاشت. بازیکنان آلومینیوم مقابل سرمربی سابق خودشان عملکرد مطلوبی ارائه دادند و سرآمد همه آنها مدافع راستشان بود که هم گلزنی کرد و هم وظایفش را به درستی در زمین انجام داد.

هافبک میانی: محسن آذرپاد (مس رفسنجان)

کاپیتان مسی‌ها اگرچه از روزهای اوجش که مهندس لیگ برتر بود فاصله گرفته ولی هنوز هم یک مهره و بازیسار موثر در مرکز میدان برای تیمش محسوب می‌شود و در بازی این هفته مقابل ذوب آهن هم توانست با دادن یک پاس گل و ایجاد چند موقعیت گل دیگر روی دروازه حریف اصفهانی، به برتری خارج از خانه تیمش کمک کند.

هافبک میانی: سروش رفیعی (پرسپولیس)

سروش رفیعی یک ستاره در هفته ششم بود چرا که پاس هر دو گل تیمش را در این بازی او به شهاب زاهدی داد و می‌توان از وی به عنوان یکی از بهترین پاسورهای لیگ برتر یاد کرد که با پاس های تو درش عمق خط دفاعی حریف را می‌شکافد و به هماهنگی خوبی هم با شهاب زاهدی رسیده که پیام خوبی برای حریفان پرسپولیس محسوب نمی‌شود.

هافبک میانی: آرش رضاوند (استقلال تهران)

در روزی که استقلال یک کامبک شیرین و رویایی مقابل هوادار داشت، رضاوند یکی از خوب‌های ترکیب آبی‌پوشان بود که بارها با نفوذهایش خط دفاعی حریف را آزار داده و چند موقعیت گل روی دروازه حریف یا ساخت یا در اختیار سایر هم تیمی‌هایش قرار داد که یک نمونه آن پاس گلی بود که برای مهرداد محمدی ساخته و پرداخته کرد.

مهاجم: گادومین منشا (فولاد خوزستان)

مهاجم با تجربه لیگ برتری اگرچه از دوران اوجش حسابی دور شده ولی هنوز هم یک گلزن و چهارچوب شناس قهار محسوب می‌شود که تعویض طلایی فولادی‌ها در تقابل این هفته با حریف همنام خوزستانی بود. منشا به زمین آمد و تک گل سه امتیازی بازی را به ثمر رساند تا قرمزپوشان برنده دربی اهواز در هفته ششم مسابقات لیگ برتر باشند.

مهاجم: مهرداد محمدی (استقلال)

ستاره بی چون و چرای آبی‌ها در هفته ششم بود که نقش اول نمایش کامبک مقابل هوادار را ایفا کرد. او با جایگیری‌های درستش و ضربات سرضرب دقیقی که به توپ می‌زند دو بار علیرضا حقیقی را مغلوب خودش کرد و شاید اگر پنالتی استقلال را هم به جای یامگا او به ثمر رسانده بود، مثل شهاب زاهدی هتریک هفته ششم را به نام خودش ثبت کرده بود.

مهاجم نوک: شهاب زاهدی (پرسپولیس)

مهاجم نوک پرسپولیس این هفته کاری کرد کارستان تا علاوه بر حضور در تیم منتخب، برترین‌ بازیکن هفته هم لقب بگیرد. او دو گل زیبا در جریان بازی به پیکان زد و یک بار هم پشت ضربه پنالتی ایستاد و آن را به گل تبدیل کرد تا بعد از انتقادات زیادی که متحمل شده بود با این هتریک و زدن 4 گل در دو بازی پیاپی خودش را تبدیل به ستاره ترکیب سرخپوشان کند.

سرمربی: سعید دقیقی (شمس آذر قزوین)

سرمربی شمس آذر با تیمش این هفته موفق شدند تراکتورِ مدعی و پر مهره را در تبریز شکست دهند و این کار راحتی نیست. شمس آذر به عنوان تیمِ تازه لیگ برتری شده امسال حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و با نمایشی که جلوی تراکتور داشت نشان داد می‌تواند برای تیم‌های مدعی دردسرساز باشد. سعید دقیقی با تیمی که خودش آن را به لیگ برتر آورده عملکرد قابل قبولی ارائه داده است.

تیم منتخب هفته هفتم:

محمد خلیفه (آلومینیوم اراک)، محمدرضا رضایی (شمس آذر قزوین)، گئورگی گولسیانی (پرسپولیس)، صائب محبی (هوادار تهران)، احسان قهاری (آلومینیوم اراک)، محسن آذرپاد (مس رفسنجان)، سروش رفیعی (پرسپولیس)، آرش رضاوند (استقلال تهران)، گادومین منشا (فولاد خوزستان)، شهاب زاهدی (پرسپولیس) و مهرداد محمدی (استقلال تهران)

تیم منتخب هفته ششم لیگ برتر: ستاره‌های سرخابی در جمع برترین‌ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha