کد خبر 222946
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰

«حیات» گزارش می‌دهد؛

چگونه یارانه تشویقی دریافت کنیم؟

چگونه یارانه تشویقی دریافت کنیم؟

یارانه تشویقی برای برخی از یارانه بگیران در حالی از هفته گذشته اعمال شده که یکی از سوالات مردم این است که چگونه می توان این یارانه را دریافت کرد؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ یارانه تشویقی در قالب کالابرگ الکترونیک در نظر گرفته شده و طبق اعلام مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال حاضر با اعمال یارانه تشویقی، ۶۰ میلیون ایرانی مشمول استفاده از طرح کالابرگ الکترونیک هستند.

نکته مهم در استفاده از این یارانه تشویقی این است که تنها برخی مشمولان قادر به دریافت این یارانه هستند و حتی دهک ششم و هفتم که مشمول دریافت یارانه تشویقی شده اند نیز نمی توانند آن را به صورت نقدی دریافت کنند.

یارانه تشویقی چیست؟

از ابتدای هفته گذشته، دهک‌های ششم و هفتم درآمدی همچون دهک‌های یک تا پنج مشمول دریافت یارانه تشویقی طرح کالابرگ شده‌اند. بنابراین همان طور که از اسم این طرح مشخص است، این یارانه در قالب یارانه نقدی نخواهد بود و تنها در قالب کالابرگ تعریف شده؛ آن هم به شرطها و شروط ها! به این ترتیب که اگر دهک های ششم و هفتم ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه خود را از میان ۱۱ قلم کالای سبد غذایی تعریف شده خریداری کنند، مشمول دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی خواهند شد.

درمجموع با رعایت شرط پیش گفته، یارانه دهک‌های یک تا ۳ درآمدی به ۵۲۰ هزار تومان و یارانه دهک‌های چهارم تا هفتم درآمدی به ۴۲۰ هزار تومان ارتقا می‌یابد.

وزیر کار در همین رابطه گفت: حسب دستور رئیس جمهور، دهک‌های شش و هفت درآمدی نیز همانند دهک های یک تا پنج مشمول افزایش یارانه در صورتی که اقلامی که پیش‌بینی شده را خریداری کنند، می‌شوند.

سید صولت مرتضوی در مورد استقبال مردم از یارانه تشویقی ادامه داد: طرح کالابرگ پیشرفت خوبی داشته و در حال اجراست.

۶۰ میلیون ایرانی مشمول کالابرگ شدند

بررسی ها نشان می دهد با اضافه شدن دهک های ششم و هفتم به یارانه تشویقی، در حال حاضر ۶۰ میلیون ایرانی مشمول استفاده از کالابرگ الکترونیک شده اند و از ابتدای اجرای طرح کالابرگ الکترونیک تاکنون بیش از ۱۷ میلیون نفر در این طرح مشارکت کرده‌ و از امتیاز مزایای طرح بهره‌مند شده‌اند.

به گفته مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در فاز ششم اجرای طرح کالابرگ الکترونیک که دهک‌های ششم و هفتم درآمدی اضافه شدند، از روز شنبه هفته گذشته تا روز چهارشنبه ۴ میلیون نفر مشارکت کردند که نشان از استقبال از طرح کالابرگ است.

از کجا خرید کنیم تا مشمول یارانه تشویقی شویم؟

در راستای اجرای این طرح فروشگاه‌های افق کوروش، جانبو، دیلی مارکت، فروشگاه هفت، گندم طلایی، رفاه، هایپرمی و وال مارکت در سراسر کشور تحت پوشش طرح کالابرگ الکترونیکی هستند.

همچنین به گفته یحیوی، مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در راستای تسهیل خرید مردم، وزارت رفاه با فروشگاه‌های اینترنتی وارد مذاکره شده و در حال حاضر، امکان خرید از فروشگاه اینترنتی «اسنپ‌ مارکت» در طرح کالابرگ الکترونیک وجود دارد. همچنین در آینده نزدیک چندین فروشگاه اینترنتی دیگر نیز به این طرح می پیوندند که تست‌های فنی آن در حال انجام است.

استفاده از کالابرگ اختیاری است یا اجباری؟

یکی از سوالات مردم این است که آیا استفاده طرح کالابرگ اجباری است؟ وزارت کار با اشاره به اینکه خرید کالابرگ هیچ اجباری نیست، اعلام کرده که مردم می‌ توانند یارانه خود را به صورت نقدی به همان روال قبل دریافت و استفاده کنند یا با ورود به فرآیند خرید کالابرگ، از مشوق‌های آن استفاده کنند.

یارانه تشویقی در قالب طرح کالابرگ برای افزایش تمایل مردم برای استفاده از این طرح از هفته گذشته اجرایی شده است.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha