کد خبر 222939
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۰

«حیات» گزارش می دهد؛

شش نفر سوختند؛ بالن های پرحاشیه جمع آوری شد

شش نفر سوختند؛ بالن های پرحاشیه جمع آوری شد

تنها یک روز از این حادثه سوختگی 6 کودک در محله چیتگر شمالی نگذشته بود که خبرهایی از سوی شهرداری تهران به گوش رسید که تمام بادکنک های موجود در سطح شهر با دستور مستقیم علیرضا زاکانی شهردار تهران که در همان زمان در سفر چین به سر می برد جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، ظهر روز پنجشنبه 25 مهرماه، خبر سوختگی 6 کودک 10 تا 13 ساله بر اثر انفجار و حریق یک بالن تبلیغاتی در غرب تهران گزارش شد.

پس از وقوع این حادثه در محله چیتگر شمالی، شهروندان طی تماسی با سامانه 115 اورژانس، خبر سوختگی این کودکان را اعلام کرده و در ادامه سه دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شدند.

نیروهای اورژانس پس از ارائه خدمات اولیه درمانی، کودکان آسیب دیده را به جهت تکمیل روند درمان به بیمارستان شهدای یافت آباد منتقل می کنند.

به گفته رئیس اورژانس تهران، این کودکان که بر اثر انفجار بادکنک هلیومی دچار آسیب و سوختگی 10 الی 20 درصد شدند.

جمع آوری بادکنک های شهرداری تهران پس از حادثه انفجار

طبیعتا این نخستین خبر انفجار بادکنک هلیومی نیست و از زمانی که استفاده از بادکنک های این چنینی در مراسمات مختلف باب شده است تاکنون چندین مورد حوادث اینچنینی به ثبت رسیده است. اما موردی که حادثه انفجار 25 مهرماه را از سایر حوادث جدا می کند این است که این کودکان در مهمانی خصوصی و فضای سربسته دچار حادثه نشده و این حادثه در فضای باز رخ داده است.

قطعا استفاده از بادکنک هایی به این حجم و ابعاد در فضای باز شهری دارای مجورهایی خاصی می باشد و هر فرد یا شرکتی اجازه استفاده از این بادکنک ها را ندارد.

از طرفی شهرداری تهران که تا مدتی پیش با نصب بیلبوردهایی جنجالی با محتوای "اینجا چه خبره" از جزییات پروژه های عمرانی خود اطلاع رسانی می کرد، طی یک تصمیمی پرحاشیه با هواکردن بادکنک هایی به رنگ قرمز که هر کدام نشانه "یک کارگاه عمرانی" بود پروژه های خود را به شهروندان تهرانی اطلاع رسانی کردند.

در واقع شهروندان مناطق مختلف پایتخت هرجا که این بالن ها را میدیدند متوجه می شدند قرار است به زودی یک خدمت و امکان جدید به شهر تهران اضافه شود.

پس از گذشت چند روز از هوا کردن این بادکنک ها و مصادف شدن خبر سوختگی 6 کودک براثر انفجار یک بادکنک قرمز هلیومی این شائبه در ذهن شهروندان تداعی شد که بادکنک منفجر شده متعلق به شهرداری تهران بوده است.

البته پیگیری خبرنگار اجتماعی حیات از پلیس انتظامی تهران بزرگ و اورژانس تهران به نتیجه نرسید و هر دو ارگان اعلام کردند صورت جلسه ای تحت این عنوان وجود ندارد.

تنها یک روز از این حادثه نگذشته بود که خبرهایی از سوی شهرداری تهران به پایگاه خبری حیات مخابره شد که تمام بادکنک های موجود در سطح شهر با دستور مستقیم علیرضا زاکانی شهردار تهران که در همان زمان در سفر چین به سر می برد جمع آوری شد.

این جمع آوری به یکباره بادکنک های قرمز پس از شائبه های بوجود آمده به نوعی مهر تاییدی بر اظهارات ضد و نقیض بوجود آمده بود اما مدیریت شهری تا کنون اظهار نظر مستقیمی در اینباره نداشته است و باید دید خانواده کودکان آسیب دیده شکایتی در این خصوص تنظیم می کنند یا خیر؟

گفتنی است، از همان ابتدا، هواکردن این 150 بالن قرمز، انتقادات بسیاری را در پی داشت و بسیاری از شهروندان این پروژه گران شهری را تنها یک شوآف تبلیغاتی از سوی تیم مدیریت شهری تلقی و نسبت به وجود ایمنی و استاندارهای لازم آن ابراز نگرانی کردند اما عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه تمام این بالن ها در کارگاه های عمرانی شهرداری استفاده شده است نسبت به رعایت استانداردهای اوج دهی بالن ابراز اطمینان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha