کد خبر 222896
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹

آیین آغاز مسابقات ورزشی دانش آموزان سراسر کشور برگزار شد

آیین آغاز مسابقات ورزشی دانش آموزان سراسر کشور برگزار شد

مسابقات ورزشی دانش آموزی سراسر کشور از امروز آغاز شد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، آیین آغاز مسابقات ورزشی دانش آموزان سراسر کشور، امروز در مدرسه شهید دستغیب منطقه 9 آموزش و پرورش در حال برگزاری است.

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم خطاب به دانش‌آموزان اظهار کرد: ما از یک چیز خیلی خوشحالیم، اگر توانستید حدس بزنید، ما خوشحالیم که شما خوشحالید.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به تحصیل، تهذیب و ورزش توصیه می‌کنند. در وزارت آموزش و پرورش و جوانان دست به دست هم دادیم که در این سه کار موفق باشید.

صحرایی با بیان اینکه در آموزش و پرورش 6 تربیت را دنبال می‌کنیم که یکی از آنها تربیت بدنی و ورزش است، گفت: امروز آمدیم بگوییم اگر می‌خواهیم ایران قوی باشد، مدرسه‌ها باید قوی شوند.

وی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان با خانواده‌ها ورزش کنند، افزود: پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها مدارس را باز می‌کنیم تا اتفاقات خوبی بیفتد. 

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در این مراسم ضمن تبریک هفته تربیت‌بدنی، بیان کرد: هدف از حضورمان در این مراسم این است که اگر بخواهیم ورزش توسعه پیدا کند و استعدادهای نهفته را بارور کنیم و سلامت جامعه را بیمه کنیم، راهی جز راه آموزش و پرورش و مدرسه وجود ندارد.

وی ادامه داد: 16 میلیون دانش‌آموز، 16 میلیون استعداد است که می‌توانند ایران قوی را بسازند. 

هاشمی افزود: اعتقاد قلبی و راسخ دارم هرچه بیشتر بتوانیم همکاری‌ها را با وزارت آموزش و پرورش بیشتر کنیم، موفق خواهیم بود. تمام فعالیت‌های ما حول محور آموزش و پرورش خواهد بود. 

وی ادامه داد: در گذشته هرچه قهرمان داشتیم و فضای تیم‌های ما از درون مدرسه و آموزش و پرورش شروع می‌شد. سعی می‌کنیم برنامه مسابقات را از چندگانگی بیرون آوریم و در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: دو سند معتبر داریم که در دو ماه آینده در شورای عالی ورزش رونمایی می‌شود که محور اصلی این دو سند، آموزش و پرورش است و بر اساس این دو محور بتوانیم گام‌های اساسی و بلند را بر داریم.

علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم، اظهار کرد: در هفته تربیت‌بدنی هستیم؛ فرصت مناسبی است که جایگاه و اهمیت تربیت‌بدنی را در جامعه متذکر شویم.

وی ادامه داد: یکی از فواید ورزش برای جامعه دانش‌آموزی، نشاط و شادی دانش‌آموزان است. امروز به شدت نیازمندیم دانش‌آموزان شادی و نشاط داشته باشند. 

حسن روشن اسطوره تیم استقلال در این مراسم گفت: یاد بچگی خودم افتادم هیچوقت از مدیرکل بالاتر نمی‌دیدیم. الان وزیر ورزش و وزیر آموزش و پرورش به ورزش دانش‌آموزی اهمیت می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha