کد خبر 222852
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸

بریتانیا در حال بررسی افزایش سطح هشدار و تهدید تروریستی

بریتانیا در حال بررسی افزایش سطح هشدار و تهدید تروریستی

با افزایش تنش‌ها در سراسر جهان پس از آغاز جنگ بین حماس و رژیم صهیونیستی، روسای اطلاعاتی بریتانیا در نظر دارند این کشور را در حالت آماده باش برای حمله تروریستی قرار دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل حیات، از نشریه پولیتیکو، به گفته افرادی که از این موضوع مطلع هستند مقامات سازمان اطلاعات داخلی انگلیس (ام‌آی۵) در حال بررسی این موضوع هستند که سطح هشدار تروریستی دولت را به سطح «بحرانی» یعنی بالاترین حد وضعیت هوشیاری افزایش دهند.

بر پایه این گزارش، سطح هشدار فعلی بر اساس تعاریف دولت «قابل توجه» است، به این معنی که «احتمال» حمله وجود دارد و افزایش آن به ۲ سطح بالاتر یعنی سطح «بحرانی» به این معنی است که سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی حمله‌ای را «در آینده نزدیک بسیار محتمل» می‌دانند.

سطح تهدید این کشور آخرین بار در سپتامبر ۲۰۱۷ (شهریور ۱۳۹۶) پس از یک بمب‌گذاری در متروی لندن به سطح «بحرانی» رسید و از سال ۲۰۱۹ در سطح «قابل توجه» بوده است.

بر اساس این گزارش، مقامات امنیتی در سراسر غرب به دلیل حملات ۷ اکتبر (۱۵ مهر) نیروهای مقاومت علیه اسرائیل و همچنین اقدامات تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی در غزه در حال بررسی تهدیدهای احتمالی هستند. همچنین اروپا در روزهای اخیر شاهد دو حمله مرگبار بوده است.

پس از آنکه یک معلم در شمال شرقی فرانسه به دست یک مهاجم به قتل رسید، الیزابت بورن نخست‌وزیر این کشور از اعلام حالت آماده باش فوق العاده تروریستی خبر داد.

همچنین در اوایل این هفته، دو شهروند سوئدی در بروکسل در یک حمله تروریستی کشته شدند و پس از این اتفاق بلژیک هشدار حمله تروریستی را در پایتخت خود به بالاترین سطح خود رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha