کد خبر 222835
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸

توسعه طرح‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر

 توسعه طرح‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت: منطقه ویژه اقتصادی بوشهر ظرفیت مهمی برای اجرا طرح‌های صنعتی، تولیدی، خدماتی و اشتغال‌زایی فراهم کرده است و از توسعه طرح‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر خبر داد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ احمد دشتی‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر از توسعه طرح‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر خبر داد و اظهار داشت: منطقه ویژه بوشهر با داشتن زیرساخت‌های لازم در عرصه‌های گوناگون ظرفیت مهمی برای اجرا طرح‌های صنعتی، تولیدی، خدماتی و اشتغال‌زایی فراهم کرده است.

وی همجواری با خلیج‌ فارس، دسترسی به دریاهای آزاد بین‌المللی، مجاورت با کشورهای حاشیه خلیج فارس، منابع غنی محصولات در حوزه‌های گوناگون را از جمله مزیت بندر بوشهر برای توسعه سرمایه‌گذاری دانست و افزود: صدور گواهی مبدأ توسط مدیریت منطقه ویژه بوشهر، ترانزیت و صادرات مجدد برای کالاها، واردات کالا بدون پرداخت عوارض گمرکی و سود بازرگانی، مشارکت و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، متروکه نشدن کالا، صدور قبض انبار تفکیک قابل معامله برخورداری از معافیت گمرکی و معافیت از پرداخت هرگونه عوارض برای ورود ماشین‌آلات خط تولید، مواد اولیه و صدور محصولات کالاهای صادراتی از جمله مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بوشهر است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با اشاره به برخورد با پرونده زمین‌خواری در این منطقه بیان کرد: با پیگیری انجام شده و تلاش دستگاه قضا 60 هکتار از اراضی متصرفی به نفع بیت‌المال به منطقه ویژه اقتصادی بوشهر بازگردانده شد.

دشتی‌زاده احقاق حقوق عامه و رسیدگی به پرونده‌های حقوقی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: یکی از پرونده‌های مورد پیگیری مربوط به آهن‌آلات است که این پرونده به نفع منطقه ویژه اقتصادی بوشهر احقاق حق و از خروج بیش از یک‌هزار میلیارد تومان جلوگیری شد.

وی از پیگیری دیگر پرونده‌ها در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر خبر داد و اضافه کرد: رسیدگی به پرونده‌های مختلفی مربوط به منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در دستگاه قضا در حال پیگیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha