کد خبر 222821
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

«حیات» گزارش می‌دهد؛

درخشش برگشتی‌ها در ترکیب سرخابی‌

درخشش برگشتی‌ها در ترکیب سرخابی‌

استقلال و پرسپولیس با درخشش خریدهای فصل جدید خود هفته ششم را با برتری پشت سر گذاشتند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس در هفته ششم لیگ برتر به مصاف دو تیم تهرانی هوادار و پیکان رفتند و هر دو با زدن سه گل و کسب سه امتیاز از این دربی‌ها خارج شدند. پرسپولیس عملکرد خوبی مقابل پیکان از خودش به نمایش گذاشت و سه بار دروازه شاگردان رسول خطیبی را باز کرد و در مقابل یک بار هم دروازه‌اش را در این دیدار باز شده دید.

در سوی مقابل استقلال بود که مقابل هوادار خیلی زود غافلگیر شد و تا به خودش آمد با دو گل در دقایق ابتدایی بازی از حریف خود عقب افتاد و برگشت به بازی برایشان خیلی دشوار بود ولی در نهایت تلاش‌های شاگردان نکونام نتیجه داد و 3 بار دروازه حریف را باز کردند تا به برتری برسند. وجه تشابه سرخابی‌ها در این دو برتری 3 گله زدن یکی از گل‌هایشان از روی نقطه پنالتی بود.

ولی مورد مهمی که در این بازی‌ها به چشم خورد درخشش دو خرید فصل جدید استقلال و پرسپولیس در ترکیب بود. پرسپولیس برتری خودش را با هتریک شهاب زاهدی رقم زد که با سه گل در این بازی از زیر فشار انتقادات خارج شد و توانست تبدیل به ستاره این تیم و یکی از گزینه‌های آقای گلی شود.

پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستانی انقلابی در خط حمله خودش انجام داد و تمام مهاجمان فصل گذشته‌اش را به نوعی از دست داد و عیسی آل کثیر، مهدی عبدی، شیخ دیاباته و لئاندرو پریرا از این تیم جدا شدند. در مقابل خروج 4 مهاجم اما تنها شهاب زاهدی به جایشان جذب شد و علاوه بر کمبود مهره‌ای که در این پست برای سرخپوشان رقم خورده بود، خود زاهدی هم عملکرد قابل قبولی از خودش به نمایش نگذاشت و حاصل عملکردش در 5 بازی برای این تیم در کنار دو تقابل آسیایی تنها یک گل بود.

همین موضوع فشار انتقادات زیادی را متوجه مهاجم سرخپوشان کرد تا جایی که او حتی با خریدهای ضعیف چند سال اخیر سرخپوشان در خط حمله مقایسه می‌شد و قالب هواداران و حتی کارشناسان و پیشکسوتان پرسپولیس در صحبت‌هایشان او را یک مهاجم ناکارآمد معرفی می‌کردند و دوای پرسپولیس را جذب یک مهاجم تراز اول به جای او عنوان می‌کردند.

با این حال زاهدی در تقابل با گل گهر سیرجان پایش به گلزنی باز شد و در بازی با پیکان حسابی درخشید و با زدن هر سه گل تیمش موفق شد علاوه بر خروج از زیر فشار انتقادها، خودش را در قامت یک ستاره گلزن معرفی کند و از این به بعد با توجه به اتفاقی که در این هفته رقم خورد جور دیگری روی او حساب می‌شود.

در استقلال هم مهرداد محمدی عملکرد درخشانی برابر هوادار داشت. محمدی که بعد از چند سال دوری از لیگ ایران از این فصل با پیراهن استقلال به فوتبال ما برگشته، در ابتدای  فصل نیمکت نشین بود و به عنوان یار تعویضی به میدان می‌آمد ولی رفته رفته خودش را به جواد نکونام تحمیل کرد و یکی از نفرات کلیدی این تیم شد.

در شرایطی که استقلال محمد محبی و مهدی قایدی را ابتدای فصل از دست داده بود، استقلال در پست وینگر با کمبود بازیکن مواجه شده بود و محمدی قرار بود یکی از این دو جای خالی را پر کند که مسئولیت سنگینی هم بود و به خوبی از پس آن بر آمده است.

این دو بازیکن که تا فصل قبل لژیونرهای  فوتبال ایران بودند با توجه به وضعیتشان در تیم‌های خود و همچنین علاقه و توجه قلعه‌نویی به بازیکنان لیگ برتر برای حضور در جام ملت‌ها ترجیح دادند به ایران برگردند و حالا در اولین فصل بعد از بازگشت تبدیل به خریدهای موفق سرخابی‌ها و ستاره‌های ترکیب این دو تیم شده‌اند و باید دید می‌توانند این روند را تا جلب رضایت قلعه‌نویی برای سفر به قطر و حضور در جام ملت‌ها کسب کنند یا نه.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha