کد خبر 222800
۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵

هوش مصنوعی در عرض ۳۰ ثانیه ربات طراحی کرد

هوش مصنوعی در عرض ۳۰ ثانیه ربات طراحی کرد

هوش مصنوعی می‌تواند یک ربات مستقل را در عرض ۳۰ ثانیه روی لپ‌تاپ یا گوشی هوشمند طراحی کند.

به گزارش گروه وب گردی حیات؛ هوش مصنوعی مورد استفاده برای ساخت شبکه‌های عصبی مصنوعی می‌تواند بدنه‌های رباتی خودران را با سرعت قابل‌توجهی طراحی کند. هوش مصنوعی می‌تواند یک ربات مستقل را درعرض ۳۰ ثانیه روی لپ‌تاپ یا گوشی هوشمند طراحی کند.

گریکمن پژوهشگر این حوزه می‌گوید: این روش از نسخه‌ای از تکامل شبیه‌سازی شده برای ایجاد ربات‌هایی استفاده می‌کند که می‌توانند کار خاصی را انجام دهند مانند حرکت رو به جلو. پیش از این، ایجاد ربات‌های تکامل‌یافته شامل تولید تغییرات تصادفی، آزمایش آن‌ها، اصلاح بهترین عملکردها با تغییرات جدید و آزمایش مجدد آن نسخه‌ها بود که این به قدرت محاسباتی زیادی نیاز دارد.

او و همکارانش در عوض به روشی به نام نزول گرادیان روی آوردند که بیشتر شبیه تکامل هدایت شده است. این فرآیند با طراحی بدنه‌ای که به‌طور تصادفی برای ربات ایجاد می‌شود، شروع می‌شود؛ اما با تکامل تصادفی تفاوت دارد؛ زیرا به الگوریتم این توانایی را می‌دهد تا میزان عملکرد یک طرح بدنی معین را بسنجد. برای هر تکرار، هوش مصنوعی می‌تواند مسیرهایی را که به احتمال زیاد منجر به موفقیت می‌شود، طی کند.

محققان در شبیه سازی‌های کامپیوتری، طراحی ربات‌های خود را به صورت اشکال تصادفی شروع کردند. آن‌ها توسعه حرکت زمینی را به هوش مصنوعی سپردند و سپس ربات‌های نوپا را در یک محیط مجازی رها کردند تا تکامل پیدا کنند. ۱۰ شبیه سازی چند ثانیه طول کشید تا به حالت بهینه رسید.

محققان در سال جاری در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم ایالات متحده گزارش دادند که از طرح اولیه بدن غیر متحرک، ربات‌ها می‌توانستند تا ۰.۵ طول بدن در ثانیه، تقریباً نیمی از میانگین سرعت راه رفتن انسان، شروع به حرکت کنند. این تیم دریافتند ربات‌ها همچنین به طور مداوم پاها را تکامل داده و شروع به راه رفتن کردند.

برای اینکه ببینند آیا شبیه‌سازی‌ها در عمل کار می‌کنند، محققان نمونه‌هایی از بهترین ربات خود را با چاپ سه بعدی قالبی از طرح و پر کردن آن با سیلیکون استفاده کردند. آن‌ها هوا را به حفره‌های کوچکی به شکل پمپ می‌کردند تا انقباض و انبساط عضلات را شبیه‌سازی کنند. ربات‌های به‌دست‌آمده، هر کدام به اندازه یک تکه صابون در کنار هم قرار گرفتند.

کاترین هایلس استاد پژوهشی در دانشگاه کالیفرنیا، می‌گوید: این تحقیق گامی به سوی طراحی پیشرفته‌تر ربات است که روش نزول گرادیان در طراحی شبکه‌های عصبی مصنوعی یا شبکه‌های عصبی رویکردهایی هوش مصنوعی الهام‌گرفته از مغز انسان به خوبی تثبیت شده است، بنابراین قرار دادن مغز و بدن در کنار هم بسیار قدرتمند است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha