کد خبر 222798
۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵

آسیب «چت جی پی تی» بر عملکرد شغلی افراد

آسیب «چت جی پی تی» بر عملکرد شغلی افراد

نتایج تحقیقات جدید پژوهشگران نشان می‌دهد افرادی که در محیط کار از «چت جی پی تی» استفاده می‌کنند، عملکرد ضعیف‌تری نسبت به دیگران دارند.

به گزارش گروه وب گردی حیات؛  نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که استفاده از هوش مصنوعی در محل کار می‌تواند به عملکرد شغلی شما آسیب بزند.

گروهی از محققان هاروارد، وارتون و ام‌آی‌تی مطالعه‌ای را انجام دادند تا ببینند چگونه دسترسی به هوش مصنوعی بر بهره‌وری و کیفیت کار کارمندان تأثیر می‌گذارد.

برای آزمایش این موضوع، محققان به طور تصادفی ۷۵۸ نفر را در سه گروه بدون دسترسی به هوش مصنوعی، با دسترسی به نسخه پولی "چت جی پی تی" و با دسترسی به نسخه عادی آن قرار دادند.

در ادامه، به اعضای هر گروه دو وظیفه محول شد؛ یک دسته شامل وظایفی می‌شد که هوش مصنوعی می‌تواند انجام دهد و دسته دیگر وظایفی خارج از چارچوب قابلیت‌های هوش مصنوعی را شامل می‌شد که کارمندان به خوبی از پس آن بر می‌آمدند.

نتایج، تفاوت‌های فاحشی را در سه گروه، بسته به دسترسی آن‌ها به "چت جی پی تی" نشان می‌داد.

درباره وظایف قابل درک برای هوش مصنوعی، افرادی که از چت‌بات استفاده می‌کردند، به‌طور قابل‌توجهی کارآمدتر بودند و نتایج بسیار با کیفیت‌تری نسبت به کسانی که از چت‌بات استفاده نمی‌کردند، تولید کردند

این در حالی است که کارمندانی که از هوش مصنوعی برای انجام وظایف خارج از تعریف برای چت‌بات استفاده می‌کردند، راه‌حل‌های درستی را تشخیص ندادند و این امر باعث بروز اشتباه در آنان شد.

این یافته‌ها قابلیت‌های غیرقابل اعتماد هوش مصنوعی را نشان می‌دهد.

به گفته «سارن راجندران» یکی از محققان حاضر در این پژوهش، این مطالعه نشان می‌دهد که هوش مصنوعی در کمک به انسان‌ها در انجام برخی کارها «بسیار خوب» است، اما افراد باید در استفاده از این فناوری احتیاط و از بروز خطا جلوگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha