کد خبر 222733
۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵

گوترش: برای ورود کمک‌ها به غزه، شروطی وجود دارد

گوترش: برای ورود کمک‌ها به غزه، شروطی وجود دارد

دبیرکل سازمان ملل متحد با تاکید بر تلاش‌ها برای ارسال بیشترین مقدار ممکن از کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، اذعان کرد: برای ورود کمک‌ها به غزه شروطی تعیین شده که باید کاهش یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل حیات، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد امروز جمعه، ۲۰ اکتبر درباره بازشدن گذرگاه رفح گفت: ساکنان نوار غزه از کمبود آب، غذا، سوخت و مواد اولیه رنج می‌برند.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، گوترش افزود: ما باید کامیون‌های کمک‌رسانی را از سمت مصری رفح به سمت تعداد زیادی از فلسطینی‌ها انتقال دهیم.

دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر لزوم تسریع در روند انتقال کمک‌ها به غزه اذعان کرد: علی‌رغم توافق برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه، شروطی وجود دارد که مانع از رسیدن آن‌ها به نوار غزه می‌شود.

گوترش ادامه داد: اونروا مسئول توزیع کمک‌ها در نوار غزه خواهد بود؛ باید بیشترین مقدار ممکن از کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه شود.

دبیرکل سازمان ملل خاطرنشان کرد: برای ورود کمک‌ها به غزه شروطی تعیین شده است و برای تسریع در رسیدن کمک‌ها این شروط باید کاهش یابد.

گوترش در پایان گفت: من خواستار یک آتش‌بس بشردوستانه بدون قید و شرط برای اطمینان از رسیدن کمک‌ها به غزه هستم.

خبرگزاری «فرانسه» امروز به نقل از منابعی در سازمان ملل اعلام کرد که انتظار می‌رود محموله کمک‌های اولیه «در دو روز آینده» وارد نوار غزه شود.

همزمان، خبرگزاری «رویترز» به نقل از دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد گزارش داد که مذاکرات پیشرفته‌ای با همه طرف‌های ذینفع برای رساندن کمک به غزه در جریان است.

شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» اما به نقل از منابعش اعلام کرد که با توجه به وجود موانع در مذاکرات میان رژیم صهیونیستی، مصر و آمریکا، باز کردن گذرگاه رفح برای رساندن کاروان کمک‌های اولیه به غزه بعید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha