کد خبر 222614
۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

«حیات» گزارش می‌دهد؛

مهلت ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه امشب به اتمام می رسد

مهلت ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه امشب به اتمام می رسد

مهلت ثبت نام خودروهای داخلی در سامانه یکپارچه فروش خودرو در حالی امشب به اتمام می رسد که محصولی از دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو یا سایپا در این مرحله عرضه نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ سامانه یکپارچه فروش خودروهای داخلی از روز دوشنبه ۲۴ مهرماه ۱۴۰۲ برای بار سوم بازگشایی شد تا متقاضیان خودروهای داخلی که شرایط ثبت نام خودرو را دارند بتوانند در این مرحله از عرضه خودرو شرکت کنند؛ اما این در حالی است که در این مرحله از فروش خودرو، محصولی از دو خودروساز بزرگ داخلی یعنی ایران خودرو و سایپا عرضه نشده است؛ اما چه خودروهایی در مرحله سوم فروش خودرو عرضه شده است؟  

چه خودروهایی در مرحله سوم فروش خودرو عرضه شد؟

در مرحله سوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه، شرکت کرمان موتور با ۴ محصول، مدیران خودرو با ۳ محصول، سانیار موتور با یک محصول و ایلیا موتور با یک محصول حضور دارند.

مهلت ثبت نام در سامانه یکپارچه امشب به اتمام می رسد

چه کسانی می توانند در مرحله سوم فروش خودرو شرکت کنند؟

در این مرحله از فروش خودرو، متقاضیان طرح عادی، طرح جوانی جمعیت و متقاضیان تعویض خودروهای فرسوده می ‌توانند شرکت کنند. همچنین متقاضیانی که در مرحله دوم سامانه نوبت دهی هیچ خودرویی به آنها تخصیص داده نشده است نیز می توانند اقدام به ثبت نام خودرو کنند.

متقاضیانی که تاکنون در سامانه ثبت نام نداشته اند نیز می توانند در این مرحله از فروش خودرو در سامانه یکپارچه شرکت کنند.

تفاوت مراحل جدید فروش خودرو با مراحل سابق

طبق اعلام مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، شیوه عرضه خودرو از مرحله سوم به بعد تفاوت کوچکی دارد؛ به این ترتیب که خودروسازان باید ابتدا تعداد خودروهایی که متعهد به فروش شده ‌اند را به بازار عرضه کنند و اگر خودروی مازادی داشتند آن را در سامانه یکپارچه عرضه کنند. این شیوه جدید عرضه خودرو در سامانه یکپارچه خودرو است.

قیمت ۹ خودروی عرضه شده در مرحله سوم

۱. جک J۴ کرمان موتور با قیمت ۷۶۵ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان عرضه شده که در بازار در محدوده ۷۳۰ میلیون تومان خرید و فروش می شود.  

۲. جک S۳ کرمان موتور را می‌توان با قیمت ۹۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان در سامانه یکپارچه خریداری کرد. این خودروی چینی در بازار ۹۷۰ میلیون تومان خرید و فروش می شود.

۳. جک S۵ نیوفیس کرمان موتور در این مرحله با قیمت یک میلیارد و ۲۴۶ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان قابل خریداری است و قیمت بازار آن نیز در محدوده یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان قرار دارد.

۴. کی‌ام‌سی J۷ کرمان موتور یک میلیارد و ۲۸۱ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان در کارخانه قیمت خورده و در بازار حدود یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان خرید و فروش می شود.

۵. ام‌وی‌ام X۵۵ Pro IE از کراس‌اوورهای مدیران خودرو است که یک میلیارد و ۲۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در کارخانه قیمت خورده اما قیمت بازاری این خودرو حدودا یک میلیارد و ۲۵۶ میلیون تومان است.

۶. آریزو ۶ پرو اکسلنت مدیران خودرو در کارخانه یک میلیارد و ۲۳۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت خودرو که قیمت آن در بازار حدود یک میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان است. اختلاف قیمت خودرو از کارخانه تا بازار به حدود ۱۰۶ میلیون تومان می‌رسد.

۷. فونیکس FX پریمیوم مدیران خودرو یک میلیارد و ۷۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در کارخانه، قیمت خورده؛ در حالی که در بازار یک میلیارد و ۸۲۳ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود.

۸. تیگارد X۳۵ ساینار موتور در کارخانه یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان قیمت خودرو ولی در بازار یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود؛ یعنی اگر این خودرو را از بازار خریداری کنید ۱۳۰ میلیون تومان ارزان تر است!

۹. دایون Y۷ ایلیا موتور جدیدترین محصول این شرکت است که حدود یک میلیارد و ۶۰۶ میلیون تومان در کارخانه قیمت خورده ولی چون عرضه این خودرو به تازگی آغاز شده نرخ بازار آن هنوز مشخص نیست.

خودروهای عرضه شده کی تحویل مشتریان می شود؟

شرکت های کرمان موتور، مدیران خودرو، صنایع خودروسازی ایلیا و سانیار موتور پارسیان اعلام کرده اند که تحویل خودروی اعلامی در قالب فروش فوق العاده ۳ ماهه است که از محل این ظرفیت ها، متقاضیان دارای شرایط می توانند ازطریق سامانه یکپارچه برای خرید اقدام کنند.

به گزارش «حیات»، پیش از این عرضه خودروهای داخلی از طریق سامانه یکپارچه از طریق سیستم نوبت دهی دو مرتبه انجام گرفته بود. مرحله اول نوبت دهی در اسفند ماه سال گذشته انجام گرفته بود و مرحله دوم نیز در اردیبهشت ماه امسال اجرایی شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha