کد خبر 222506
۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۰

داود آبادی در گفتگو با «حیات» خبر داد؛

اعلام آمادگی 10 هزار داوطلب برای امدادرسانی به مردم غزه تنها ظرف 30 ساعت گذشته

اعلام آمادگی 10 هزار داوطلب برای امدادرسانی به مردم غزه تنها ظرف 30 ساعت گذشته

دبیر کمیته مردمی حوزه بهداشت، درمان و امدادرسانی ستاد انتفاضه اعلام کرد براساس آمارهای رسمی تا این لحظه بالغ بر 10 هزار نفر ظرف 30 ساعت گذشته ثبت نام کرده اند.

علی اکبر داود آبادی دبیر کمیته مردمی حوزه بهداشت، درمان و امدادرسانی ستاد انتفاضه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، درخصوص آخرین وضعیت ثبت نام و اعزام داوطلبان به غزه گفت: همگی در همان دقایق ابتدایی عملیات طوفان الاقصی می دانستیم که رژیم غاصبگر صهیونیستی با حمله به مردم بی دفاع و زنان و کودکان بی سلاح سعی در نابودی مردم فلسطین دارد.

وی با بیان اینکه امکان ارسال کمک به صورت کالا در سرزمین فلسطین اشغالی وجود ندارد، افزود: دو روز پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی و در قالب انتشار فراخوان، طرح جمع آوری کمک های مردمی به صورت نقدی توسط سایر کمیته ها آغاز شد.

داود آبادی ادامه داد: این کمک ها از طریق صندوق های معرفی شده جمعیت هلال احمر و ستاد انتفاضه جمع آوری می شود.

دبیر کمیته مردمی حوزه بهداشت، درمان و امدادرسانی ستاد انتفاضه در خصوص اعزام داوطلبین گفت: در حال حاضر به علت عدم درخواست رسمی از سوی منطقه غزه امکان صددرصدی اعزام داوطلبان وجود ندارد اما تیم های تخصصی زیر نظر نهادهای تخصصی مانند جمعیت هلال احمر، صلیب سرخ و پزشکان بدون مرز در حال ساماندهی نیروهای داوطلب هستند.

اعلام آمادگی جمهوری اسلامی برای برپایی بیمارستان صحرایی در اردن و مصر

وی با بیان اینکه روزانه آمار داوطلبین رو به افزایش است، مطرح کرد: این پویش ملی با هدف حمایت، همدلی و همراهی تیم های درمانی فلسطینی نام نویسی از داوطلبانی که دارای تجربیات، مدارک و مدارج علمی در حوزه های پزشکی، پیراپزشکی و امداد و نجات هستند را آغاز کرده است.

دبیر کمیته مردمی حوزه بهداشت، درمان و امدادرسانی ستاد انتفاضه با اشاره به اینکه در حال حاضر امکان ورود نیروهای امدادی به غزه وجود ندارد، افزود: جمهوری اسلامی آمادگی کامل را دارد که در صورت موافقت و خواست کشورهای هم مرز مانند اردن و مصر بیمارستان های صحرایی در مرزها مستقر شود.

داود آبادی با بیان اینکه شمار ثبت نام داوطلبین کمک به غزه به سرعت در حال افزایش است، گفت: براساس آمارهای رسمی تا این لحظه بالغ بر 10 هزار نفر ظرف 30 ساعت گذشته ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشغول شناسایی نیازهای منطقه هستیم، اعلام کرد: متاسفانه شمار مدفون شدگان زیر آوار بمباران ها به شدت بالا است و باید هرچه سریعتر نیروهای امدادی برای خروج اجساد از زیر آوار وارد غزه شوند.

دبیر کمیته مردمی حوزه بهداشت، درمان و امدادرسانی ستاد انتفاضه خاطر نشان کرد: به منظور استقرار پست های درمانی و کمک به مردم جنگ زده غزه از مبادی دیپلماتیک، وزارت امور خارجه، هلال احمر و گروه های مقاومت در حال رایزنی هستیم تا هرچه سریعتر کمک ها تهیه و ارسال شود.

داود آبادی گفت: یک اجماع جهانی علیه رژیم صهیونیستی در حال وقوع است تا با فشار به این رژیم مرزهای غزه و کرانه باختری نسبت به ارسال محموله های امدادی باز نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha